نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 15:05

سرعت در تعیین تکلیف اموال تملیکی خراسان جنوبی /کالای رسوبی نداریم

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سرعت تعیین تکلیف اموال تملیکی در استان بالا و مطلوب است، گفت: خوشبختانه رسوب کالا در انبارهای اموال تملیکی استان مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طالبی ظهر پنج شنبه در بازدید از انبار اموال تملیکی خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز خداوند توفیق داد در خدمت مسئولان اموال تملیکی استان بازدید سرزده‌ای از انبار اموال تملیکی مرکز استان داشته باشیم.

وی گفت: هدف از این بازدید بررسی آخرین وضعیت انبار، نحوه چینش و نوع نگهداری اموال بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: موضوعات حفاظتی و امنیتی انبار بسیار دارای اهمیت بوده تا کالاها در معرض مسائلی که اتلاف کالا را منجر شود قرار نگیرد.

طالبی بیان داشت: از طرف دیگر یک سری از کالاها سریع الفساد بوده که باید به سرعت تعیین تکلیف شوند بنابراین یکی دیگر از اهداف این بازدید بررسی نحوه تعیین تکلیف این کالاها بوده که در چه بازه زمانی در انبار می‌ماند.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا ضربه سنگینی به تولید داخلی کشور وارد می‌کند، یادآور شد: خوشبختانه با تلاش نیروهای فراجا در کلوگاه‌های استان بازرسی‌های دقیقی انجام می‌شود و اگر کالای قاچاقی شناسایی و کشف گردد طبق ضوابط قانونی توقیف می‌شود.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از نتایج حاصله از این بازدید این بوده که هم تعزیرات حکومتی و هم سایر مراجع قضائی به موقع در تعیین تکلیف پرونده‌ها کار خود را انجام می‌دهند و پرونده‌ها تشکیل و منتج به صدور رأی می‌شود، افزود: از آنجایی که در برخی از موارد نیاز بوده تا تعیین تکلیف کالاها توسط خود اداره اموال تملیکی صورت گیرد نیز براساس ضوابط موجود این اداره به سرعت اقدام می‌کند.

طالبی ادامه داد: خوشبختانه رسوب کالا در انبارهای اموال تملیکی استان مشاهده نشد و وجود ندارد که یکی از موضوعات مهمی بوده که در گذشته این نگرانی را ایجاد می‌کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه انبار اموال تملیکی در استان مقداری محدودیت وجود داشته و نیاز بوده چند انبار دیگر احداث شود، اضافه کرد: هر چند که بخشی از اموال قاچاق باید معدوم شود ولی به جهت اینکه نگهداری اموال تملیکی مهم بوده و بخشی از این جهت بوده که تا زمانی که از سوی مراجع قضائی و تعزیرات برای این کالاها تعیین تکلیف صورت گیرد و اموال مردم در دست ما امانت است باید به بهترین نحو از اموال تا صدور رأی قطعی نگهداری شود بنابراین وضعیت نگهداری‌های انبارها باید وضعیت مطلوبی باشد.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی خراسان جنوبی ادامه داد: در نتیجه امسال اعتباراتی برای احداث انبارهای جدیدی در استان برای نگهداری از اموال تملیکی پیش بینی شده که این به سمت هدایت خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172077

مهمترین اخبار ایران و جهان: