نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 14:49

۸۵ هکتار زمین در دیر برای احداث مسکن به مردم واگذار می‌شود

بوشهر- فرماندار دیر گفت: در راستای نهضت ملی مسکن ۸۵ هکتار زمین در آینده به مردم شهرستان دیر واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز ظهر پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر، اظهار داشت: سال گذشته در سایه وحدت و همدلی کارهای بزرگی در شهرستان دیر انجام گرفت.

فرماندار شهرستان دیر با اعلام اینکه در حوزه سرمایه گذاری بویژه بخش خصوصی عملکرد خوبی داشتیم، افزود: در حوزه جهاد تبیین به خوبی عمل نکردیم و باید جبران و با تمام وجود در بحث فرهنگ تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه نهضت خدمت رسانی به مردم را سرعت دهیم، بیان داشت: همه موظف به قدم برداشتن در راستای شعار سال هستیم؛ مدیران راهکارهای عملی و اجرایی خود برای تحقق شعار سال ارائه دهند.

باربرز خاطرنشان کرد: با اعتبارت اندک دولتی نمی‌توان طرح‌ها را اجرا کرد و باید بخش خصوصی و تعاونی‌ها را فعال کنیم که در این راستا برای تحقق نهضت مسکن، واگذاری زمین به مردم و فعال کردن تعاونی ادارات در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت تعاونی مرزنشینان و افزایش کمیت و کیفیت بازرسی و نظارت بر بازار مورد توجه ادارات ذیربط باشد؛ متأسفانه نقش مدیران ما در همه بخش‌های بازار کمرنگ بوده است.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارات، افزود: با کسانی که در ادارات کار مردم را انجام نمی‌دهند و فساد اداری دارند به صورت جدی برخورد شود.

وی با اشاره به ضعف ادارات در مستندسازی فعالیت‌ها، ادامه داد: همه ادارات نسبت به اطلاع رسانی ثبت نام در سامانه نانینو به زیر مجموعه‌های خود که به آرد نیاز دارند، اقدام کنند.

باربرز به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: ۸۵ هکتار زمین در شهر بردستان متمایل به جاده وفاق جهت مسکن مردم مشخص شده که در کمیسیون مورد تأیید قرار گرفته و نقشه‌های آن در حال پیاده سازی است و در آینده به مردم واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه سهمیه احداث مسکن در شهرستان دیر ۶۲۵ واحد در سال بوده است، ابراز کرد: زمین‌ها اطراف تک تک روستاها کهدارای رأی قطعی ملی است به مردم واگذار شود.

فرماندار شهرستان دیر گفت: شهرداری‌ها یک پروژه اولویت دار اصلی در شهر که در عملکرد خودشان و دولت تأثیرگذار است انجام دهند.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال جاری، افزود: سلامت، امنیت و رقابتی بودن و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مهم است و باید برای برگزاری انتخابات پرشور تلاش کنیم که اولین کار عملکرد خود ما است.

باربرز تاکید کرد: حقوق و مزایا و بیمه کارگران شرکت‌ها و ادارات اگر پرداخت نشده است هر چه زودتر پرداخت شود.

ناایمن بودن اسکله شیلات و لزوم پایش تصویری ادارات از دیگر مواردی بود که فرماندار دیر نسبت به آنها تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172033

مهمترین اخبار ایران و جهان: