نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 10:25

اهدای حاصل گلستان «محمدی» در خوسف به فقرا

بیرجند- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خوسف گفت: در راستای سنت حسنه پرداخت زکات مستحبی، کشاورز خوسفی گل‌های محمدی گلستان خود را به محرومان و نیازمندان اهدا کرد.

محمدرضا چاجی در گفت و گو با مهر با بیان اینکه کشاورزان و خیرین شهرستان ۵۳۰ اصله درخت را در طرح شجره طیبه برای کمک به نیازمندان و محرومان اهدا کرده‌اند، افزود: طی سال گذشته ۸۰۰ میلیون ریال کمک در راستای طرح شجره طیبه جمع‌آوری‌شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری هم در راستای سنت حسنه پرداخت زکات مستحبی، کشاورز خوسفی گل‌های محمدی گلستان خود را به محرومین و نیازمندان اهدا کرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خوسف با بیان اینکه همچنین در سال گذشته ۴۶۵ میلیون تومان زکات واجب و مستحبی در شهرستان جمع‌آوری‌شده است، اظهار کرد: این کمک‌ها با اولویت معیشت و درمان نیازمندان هزینه شده است.

بنا به گفته چاجی، در صورتی که خیر و نیکوکار با نیت ساخت پروژه‌های عمرانی زکات مستحبی را پرداخت کند، در ساخت مسجد، حسینیه، کتابخانه و سالن ورزشی هزینه می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و ۴۷۴ خانوار شهری و روستایی، ۲۷۷ فرزند یتیم و محسنین ،۸۲ بیمار صعب‌العلاج و زمین گیر، ۶۸۷ دانش‌آموز و ۳۸ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد شهرستان هستند.

چاجی بیان کرد: با توجه به مشکلات فراوان معیشتی مددجویان و نیازمندان در سطح شهرستان نیازمند توجه ویژه خیرین و نیکوکاران به نیازمندان شهرستان هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1177333

مهمترین اخبار ایران و جهان: