نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 14:38

۵۰ درصد موانع واحدهای تولیدی دارای مشکل در همدان حل شد

مسئول بسیج کارگری استان همدان با اشاره به بازدید از ۲۰۰ واحد تولیدی گفت: با یاری خدا و هم‌افزایی دستگاه‌ها ۵۰ درصد از مشکلات صنایع رفع شده و احیای واحدهای تولیدی نیز در دستور کار قرار دارد.

ابوالفضل برات‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر اظهار کرد: به مناسبت این هفته سازمان بسیج کارخانجات استان برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و تفریحی در راستای رفاه حال کارگران در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مهم این هفته برگزاری یادواره شهدای کارگری است افزود: یاد و خاطره ۴۷۰ شهید کارگری استان در این یادواره گرامی داشته شد.

مسئول بسیج کارگری استان همدان یادآور شد: رویداد سراسری پویش "کارگر ایرانم" نیز به صورت کشوری برگزار شد همچنین راه‌اندازی هشتگ "رهروان همدانی" در فضای مجازی انجام شد که نیت ارزش‌گذاری به این قشر زحمت‌کش بود در مقابله با موج‌سواری دشمن‌‌.

وی با تاکید بر اینکه توزیع بسته کمک‌های مومنانه نیز در برنامه‌ها دیده شده است تصریح کرد: این برنامه توسط کارگران و بسیج کارگری اداره و ۵۰۰ بسته معیشتی بین محرومان توزیع شد.

برات‌زاده در ادامه به اعزام ۶ گروه جهادی اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی مرمت و بهسازی خانه‌های محرومان را در دستور کار داشتند.

وی با بیان اینکه "شیفت ایثار" نیز توسط کارگران برپا شده است یادآور شد: در "شیفت ایثار" کارکنان کارخانجات بخشی از ساعت فعالیت خود را داوطلبانه صرف امور خیریه و یا بهسازی محیط کار می‌کنند.

مسئول بسیج کارگری استان همدان در بخش اضافه کرد: در راستای کمک به رفع موانع تولید نیز اقدامات درخوری صورت گرفته به نحوی که از سال ۱۴۰۰، حدود ۲۰۰ واحد تولیدی سرکشی و بازدید شدند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات واحدهای تولیدی احصا و حل آن در اولویت قرار گرفته است ادامه داد: با یاری خداوند و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها ۵۰ درصد از مشکلات صنایع رفع شده البته احیای واحدهای تولیدی نیز در دستور کار قرار دارد.

برات‌زاده در پایان متذکر شد: امنیت شغلی و تعدیل نیرو از دغدغه‌های مهم نیروی کار است اگرچه ما در تلاش هستیم تا حد امکان کارگری بیکار نشود و در صورت رکود واحد تولیدی در مجموعه‌های دیگر مشغول به کار شود.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180433

مهمترین اخبار ایران و جهان: