نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 17:28

اسکان 204 هزار مسافر نوروزی در اقامتگاه های ایلام/ بازدید15 هزار نفر از موزه های استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اقامت بیش از ۲۰۴ هزار نفر در هتل‌ ها و مراکز اقامتی استان از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین گفت: در این مدت 15 هزار نفر از موزه های ایلام بازدید کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام:
تصادفات منجر به فوت در ایلام ۶۲ درصد کاهش یافت/  بیش از ۲۰۴ هزار مهمان نوروزی در اقامتگاه های استان اسکان یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، سعید هژبری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام روز دوشنبه ۱۴ فروردین ماه در نشست ویدئو کنفرانس با وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در ایام نوروز، آمار فوتی‌های تصادفات در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۲.۵ درصد کاهش یافت.

وی افزود: ایلام از جمله استان‌هایی با حجم زیاد تردد محسوب می‌شود که علیرغم افزایش ۱۳ درصدی تردد گردشگران، با تلاش دستگاه‌های اجرایی و پلیس در ایام نوروز، فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، ۶۲.۵ درصد کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با اشاره به اقدامات ابتکاری استان برای کاهش تصادفات جاده‌‌ای خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در کنار برگزاری نشست‌های شورای راهبری تصادفات در شهرستان‌های استان، نقش مهمی در کاهش آمار تلفات جاده‌ای در استان داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه در ایام‌ نوروز هیچ شکایتی از مجموعه‌های گردشگری استان واصل نشده است، اعلام کرد: از ۲۸ اسفند تا ۱۳ فروردین بیش از ۲۰۴ هزار نفر در هتل‌ها، مهمان‌سراها، بومگردی‌ها، کمپ‌ها، مجتمع‌های گردشگری و دیگر مراکز اقامتی استان اقامت داشتند.

هژبری تعداد بازدید از موزه‌های استان در ایام نوروز را ۱۵ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: با برپایی نمایشگاه‌های متعدد در سطح استان، حدود ۲۵ میلیارد ریال از صنایع دستی استان در ایام نوروز به فروش رفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1125633

مهمترین اخبار ایران و جهان: