نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 11:16

انتقاد از عدم تشکیل کمیسیون ماده ۵ و معطل ماندن پرونده های مردم

‌همدان- رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان از عدم برگزاری و رسیدگی به پرونده‌های مردم در کمیسیون ماده ۵ انتقاد کرد و گفت: استاندار دغدغه‌مند حل مشکلات مردم در این زمینه نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شهابی نیا شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مردم برای حل مشکلاتشان مراجعات زیادی به شورای شهر دارند و در این بین از عدم رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های خود در کمیسیون ماده ۵ گلایه و ابراز نارضایتی دارند، چرا که مدتی است که این کمیسیون تشکیل نشده و مردم در بلاتکلیفی کامل به سر می‌برند!

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی پاسخگوی نارضایتی مردم است، گفت: کمیسیون ماده ۵ حداقل باید ماهیانه یک بار تشکیل شود تا مسائل و مشکلات مردم در این کمیسیون بررسی و حل و فصل شود و یا نهایتاً تعیین تکلیف شود که متأسفانه مدتی است که این موضوع رها شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه عنوان کرد: با توجه به تورم موجود در کشور، تعلل در تعیین تکلیف پرونده‌های شهروندان منجر به افزایش شدید هزینه‌های ساخت و تحمیل آن به مردم می‌شود که در همین راستا و به دلیل تعلل موجود شاهد ضرر و زیان و آسیب‌های زیادی به مردم و همچنین مجموعه مدیریت شهری هستیم که قطعاً با ادامه این رویه نادرست، نحوه خدمات رسانی به مردم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

شهابی نیا در ادامه به تشریح یکی از تبعات موجود از عدم برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۵ پرداخت و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مدیریت شهری همدان، قرار بود شرکت ایران خودرو دیزل ١٠٠ دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری همدان دهد که طبق توافق نامه صورت گرفته مقرر شده بود بابت هر دستگاه اتوبوس یک میلیارد تومان از سوی مدیریت شهری تأمین و مابقی توسط دولت تأمین شود.

وی در همین رابطه افزود: با توجه چالش‌های موجود در شهرداری برای تأمین مالی ۱۰۰ میلیارد تومان؛ قرار بر این شد در قبال مبلغ مذکور زمینی به همین قیمت در اختیار شرکت مذکور قرار گیرد که خوشبختانه با بررسی صورت گرفته قطعه زمین مناسبی برای این موضوع شناسایی شد که نیازمند تغییر کاربری بود که متأسفانه با وجود پیگیری‌های فراوان استاندار همدان جلسه مذکور را تشکیل ندادند!

این عضو شورای اسلامی شهر همدان در خاتمه این گفتگو بیان کرد: اگر این اقدام اثرگذار صورت می‌گرفت تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان اضافه می‌شد که قطعاً در بهبود خدمات رسانی به شهروندان و کاهش معضل ترافیک و آلودگی هوا تأثیر قابل توجهی داشت که متأسفانه این موضوع محقق نشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1146977

مهمترین اخبار ایران و جهان: