نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 12:21

رمز نقش‌آفرینی مردم، وحدت میان آن‌ها است

مدیر مؤسسه خطابه امیر بیان(ع) اصفهان گفت: اگر بخواهیم مردم نقش تاریخی ایفا کنند، باید اخوت و برادری بین مردم ایجاد کنیم، اخوت راز و رمز جامعه برای حرکت‌های جدی و جریان‌ساز است؛ دشمن نیز در این جنگ تمام‌عیار به‌دنبال از بین بردن برادری و یکپارچگی و ایجاد تفرقه و دوقطبی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام ایمان کریمی مدیر مؤسسه خطابه امیر بیان(ع) اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: فرصت ماه رمضان در سیر، صعود و تعالی انسان به محضر خداوند بی‌نظیر است، اراده خداوند است که چنین فضیلت و عظمتی برای ماه رمضان قرار داده است.

وی در ادامه افزود: باید خودمان را در معرض نسیم‌های ماه رمضان قرار داده و وارد ماه رمضان شویم، اگر کسی از این فرصت استفاده کند، می‌تواند راه صد ساله را یک شبه برود، باید در محضر آیات و روایات عظمت این ماه را به قلب‌مان متذکر شویم.

کریمی تصریح کرد: در آستانه ۱۲ فروردین ماه قرار داریم که به تعبیر امام خمینی (ره) صبحگاه ۱۲ فروردین، روز نخستین حکومت الله و یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی ما است، این روز یکی از بزرگ‌ترین حماسه همه حکومت‌ها است که ۹۸ درصد از واجدین شرایط پای صندوق‌ها حاضر شده و جمهوری اسلامی را انتخاب می‌کنند.

مدیر مؤسسه خطابه امیر بیان(ع) اصفهان خاطرنشان کرد: نقش مردم یکی از عوامل اصلی انقلاب اسلامی بود که باید در ادامه راه نیز از این نقش به خوبی استفاده شود، در طول این سال‌ها هرکجا کار را به مردم محول کردیم، پیشرفت کردیم، نقش مردم در عرصه و صحنه انقلاب و جامعه بسیار پررنگ است و باید روی این موضوع کار کنیم، مسؤولان باید طراحی کنند تا این حضور چشمگیر حاصل شود.

وی همچنین عنوان کرد: اگر بخواهیم مردم نقش تاریخی ایفا کنند، باید اخوت و برادری بین مردم ایجاد کنیم، اخوت راز و رمز جامعه برای حرکت‌های جدی و جریان‌ساز است؛ دشمن نیز در این جنگ تمام‌عیار به‌دنبال از بین بردن برادری و یکپارچگی و ایجاد تفرقه و دوقطبی است.

کریمی اذعان داشت: انس بر پایه وفاق و یک‌رویی، کمال بر پایه اتحاد و یگانگی، عزت بر پایه تواضع و فروتنی و دست‌گیری بر پایه فتوت و جوانمردی چهار رکن اخوت هستند؛ اگر جامعه‌ای اتحاد داشته باشد، نسبت به یکدیگر بی‌تفاوت نخواهیم بود، اگر مردم نسبت به یکدیگر متواضع باشند، جامعه عزیز می‌شود.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/ی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1119177

مهمترین اخبار ایران و جهان: