نیوز سیتی!
12 فروردین 1402 - 10:55

زمستان، بهار را از آذربایجان بیرون کرد/ زمستان پا به پای بهار می‌‌آید+ فیلم

به دنبال افت دما در آذربایجان‌شرقی به ویژه در شهرهای منطقه ارسباران، برف در بهار ورزقان، خاروانا، اهر، هریس، هوراند و کلیبر را سفیدپوش کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، در دوازدهمین روز از بهار ۱۴۰۲، زمستان در برخی شهرهای آذربایجان‌شرقی تمدید شد.

مردم منطقه ارسباران که ۱۲ روز پیش با زمستان خداحافظی کردند و با شادی و خوشحالی قدم به بهار گذاشتند را غافلگیر کرد.

برف امروز  در همه جای منطقه  ارسباران را سفیدپوش کرده و چهره زمستانی را به رخ زمین کشانده است با بارش و نزول نعمت الهی احتمال بروز خسارت به باغات و محصولات کشاورزی هست.

 

زمستان در آذربایجان تمدید شد

افشین ابراهیمی مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان‌شرقی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: آذربایجان شرقی شب سردی را پشت سر گذاشته بطوریکه  به غیر از جلفا با چهار درجه  و میانه یک درجه بالای صفر و کلیبر صفر درجه تمام شهرستان های استان دمای زیر صفر داشتند.

وی افزود:  هوای ورزقان ۱۱ درجه زیر صفر، هریس ۸ درجه زیر صفر، اهر ۷ درجه، بستان‌آباد، هشترود و چاراویماق ۶ درجه زیر صفر، سراب ۵ درجه زیر صفر،  اسکو ۴ درجه زیر صفر، مراغه ، تبریز و مرند ۳ درجه و ملکان، عجب‌شیر، بناب، آذرشهر، شبستر ۲ درجه زیر صفر داشتند.

ابراهیمی همچنین گفت:  در ۲۴ ساعت گذشته در  ورزقان ۸.۹ میلی‌متر، هوراند ۶.۱ میلی‌متر، کلیبر ۵.۴ میلی‌متر، اهر ۳.۶ میلی‌متر، میانه ۲.۵ میلی‌متر، سراب، مراغه و مرند ۱.۶ میلی‌متر بارش گزارش شده که اکثر به صورت برف بوده است.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: نفوذ توده هوای سرد که از اوایل جمعه ۱۱ فروردین به استان آغاز شده تا ظهر یکشنبه ۱۳ فروردین در استان ماندگار خواهد بود.

                                        بارش برف در منطقه کهنه لو شهرستان ورزقان

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1120633

مهمترین اخبار ایران و جهان: