نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 12:16

رایزنی مقامات ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا؛ توسعه روابط در دستور کار

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان با هماهنگ کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در این کشور دیدار و طرفین موضوع تحکیم همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «غیرت فاضل‌اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و «هانس-اولریش اموم» هماهنگ کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در تاشکند که ماموریت دیپلماتیک خود را در این کشور به پایان رسانده است، در دیداری تحکیم همکاری‌های متقابل را بررسی کردند.

در این دیدار تاکید شد که در سال‌های اخیر همکاری‌های ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا و نهادهای آن به یک سطح کیفی جدیدی رسیده است.

همچنین بر اهمیت همکاری‌های متقابل نزدیک در اجرای پروژه‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان در سال‌های 2023 و 2024 میلادی که در «نقشه راه» مشترک گنجانده شده است، تاکید شد.

معاون وزیر امور خارجه ازبکستان در این دیدار از هماهنگ کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا بابت فعالیت پرثمر و سهم ارزنده در تحکیم همکاری‌های متقابل بین ازبکستان و سازمان قدردانی کرد.

هانس-اولریش نیز برای همکاری‌های همه جانبه در انجام ماموریت خود در این کشور از صمیم قلب قدردانی کرد.

ازبکستان از سال 1992 میلادی عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا است. در ماه ژوئیه سال 2006 میلادی دولت ازبکستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد تاسیس سمت هماهنگ‌کننده طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا در ازبکستان یادداشت تفاهمی امضا کردند.

در حال حاضر در ازبکستان طرح‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرا می‌شود. ازبکستان با سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه‌های تحکیم امنیت و ثبات منطقه‌ای، رشد نهادهای جامعه مدنی، گسترش همکاری‌های اقتصادی و انسانی بین‌المللی و محیط زیست همکاری می‌کند.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141233

مهمترین اخبار ایران و جهان: