نیوز سیتی!
23 فروردین 1402 - 00:07

پرهیز از اتراق کردن کنار رودخانه‌های آذربایجان‌ شرقی

تبریز-مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به صدور هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی استان و احتمال سیلابی شدن رودخانه ها شهروندان در حاشیه رودخانه‌ها اتراق نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر هنربر افزود: بر اساس اطلاعیه هواشناسی از چهارشنبه تا بعد از ظهر پنجشنبه با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران و غرش آذرخش، وزش باد گاهی تا شدید، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نواحی مستعد استان احتمال بارش تگرگ وجود دارد به کشاورزان و گلخانه داران توصیه کرد تدابیر لازم را برای جلوگیری از خسارت محصولاتشان انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان و امدادی مانند شهرداری‌ها، راهداری‌ها، هلال احمر و پلیس راه آمادگی برای انجام اقدامات لازم را داشته باشند.

هنربر بر ضرورت آمادگی ماشین آلات مورد نیاز، توقف نکردن در حریم، بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آب روها و کانال‌های عبور آب درون شهری و برون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، توقف نکردن خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان فرسوده، محکم کردن سازه‌های سبک و داربست‌ها و در صورت نیاز اسکان اضطراری در مکان‌های امن تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1142133

مهمترین اخبار ایران و جهان: