نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 16:47

۹ پل و ابنیه فنی در جاده‌های خراسان شمالی احداث شد

بجنورد - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی از احداث ۹ دستگاه پل و ابنیه فنی و تعمیرات در سطح محورهای این استان با ۵۵۵ میلیارد ریال اعتبار، طی یک سال گذشته خبر داد.

محمد مشتری در گفتگو با خبرنگار مهر به احداث ۹ دستگاه پل در مناطق محروم خراسان شمالی اشاره و اظهار کرد: پل‌های کلاته یاور، کلاته آقا نبی و الله وردی خان در شهرستان بجنورد، پل خرتوت یموق در شهرستان مانه و سملقان، پل شوقان در شهرستان جاجرم، پل‌های غلامان و یوقان برج در شهرستان راز و جرگلان و پل روستای علی محمد و پل محور شوق آباد در شهرستان شیروان طی یک سال اخیر و با اعتبار ۵۵۵ میلیارد ریال احداث شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی مهمترین موضوعات و تعمیرات اساسی و بهسازی پل‌ها را اجرای شوت و رادیه برد، اجرا و تعمیر قرنیز، تعمیر درز انبساط و تنقیه ورودی و خروجی پل‌ها برشمرد و افزود: برای تمامی پل‌های استان شناسنامه فنی تهیه و اطلاعات آنها در سامانه bms ثبت شده است.

وی به وجود ۶ هزار و ۹۰۲ دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در محورهای استان اشاره و تصریح کرد: ۱۰۰ دستگاه پل در محورهای خراسان شمالی نیازمند تعمیر و بازسازی است که به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

مشتری با بیان اینکه تنقیه پل‌ها (تمیز کردن، باز کردن و برداشتن گل و لای از پل‌ها) جزو برنامه‌های اولویت دار این اداره کل برای جلوگیری از خسارات احتمالی به پل‌ها و هدایت آب‌های سطحی است، ادامه داد: بازدیدها و بازرسی‌های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای و بررسی پل‌ها به منظور عبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی از جمله اقدامات مهمی است که به صورت مستمر انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159977

مهمترین اخبار ایران و جهان: