نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 14:42

تنش آبی ۱۳ روستای غرب قشم تا ۲ ماه آینده پایان می‌یابد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان از پایان تنش آبی و پایدار شدن آب ۱۳ روستای غرب جزیره قشم طی ۲ ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، عبدالحمید حمزه پور ظهر امروز در حاشیه بازدید از آخرین وضعیت زیرساخت‌های حوزه آب شهرستان قشم اظهار داشت: بیش از ۲۵۰ کلیومتر خط انتقال، آب را از مخزن مرکزی شهرستان قشم در رمکان تا آخرین نقطه از این جزیره توزیع و تقسیم می‌کند.

وی افزود: بر اساس طراحی جدید، زون بندی‌ها را تغییر دادیم و برای اینکه آب در مسیری طولانی منتقل نشود یک آبشیرینکن با ظرفیت ۴ هزار مترمکعب و حجم سرمایه ۱۳۰ میلیارد تومان طراحی شد که دارای پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی است.

 

مدیرعامل آبفا هرمزگان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود طی ۲ ماه آینده این آبشیرینکن تکمیل و آب تولیدی آن بین ۱۳ روستای غرب جزیره از روستای باسیعدو تا روستای چاهو شرقی توزیع شود.

حمزه پور ادامه داد: برای انتقال آب از این آبشیرینکن، اجرای خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد در حال انجام است و آب را به مخزن ۵۰۰ مترمکعبی جابجا می‌کند.

وی اضافه کرد: برای پایداری بیشتر در دراز مدت، یک مخزن سه هزار مترمکعبی نیز در جوار مخزن موجود طراحی شده که در مرحله عملیات خاکبرداری است و طی ۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل آبفا هرمزگان گفت: باید از این مخزن نیز یک خط انتقال به مسیر روستاهای پایین دست به طول هفت کیلومتر احداث شود که لوله‌های مورد نیاز آن تامین شده و در حال اجراست.

حمزه پور افزود: هزینه مجموعه پروژه  ۲۰ کیلومتر خط انتقال و مخازن ذخیره سازی بالغ بر ۹۱ میلیارد تومان است که در قالب اعتبارات استانی و جهاد آبرسانی تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: با اتمام این پروژه طی ۲ ماه آینده بخشی از مشکل دیرینه آب این منطقه از قشم برطرف خواهد شد و آب روستاهای غرب قشم به پایداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1397933

مهمترین اخبار ایران و جهان: