نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 16:57

صنعا: لابی صهیونیسم، به دنبال دامن زدن به جنایات سوزاندن قرآن است

هزاران نفر از مردم صنعا امروز در پاسخ به فراخوانی که روز گذشته داده شد، تظاهرات کردند و با انتشار بیانیه‌ای، گفتند که لابی صهیونیسم، به دنبال دامن زدن به جنایات سوزاندن قرآن است و دولتهای غربی نیز تسلیم این لابی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه موج محکومیت جنایت شنیع آتش زدن قرآن کریم در سوئد، باز هم مردم صنعا پایتخت یمن امروز دوشنبه خشم و انزجار خود را نسبت به این هتک حرمت نشان دادند و تأکید کردند که نباید در قبال چنین جنایاتی سکوت کرد.

در مسجد جامع صنعا هم روز گذشته، همایشی تحت عنوان «مهاجرت پیامبر (ص) و مسئولیت مسلمانان در قبال اهانتهای مکرر غرب به قرآن کریم» برگزار شد. انجمن علمای یمن، مسئول برگزاری این همایش بود.  شمس الدین شرف الدین مفتی یمن در جریان سخنرانی در این مراسم، تأکید کرد که کشورهای عربی و اسلامی نباید فقط به محکومیت این جنایت بسنده کنند.

مفتی یمن همچنین گفت: ملت و رهبری یمن، اقدامات مناسبی در قبال این هتک حرمت انجام دادند، از جمله تحریم کالاهای سوئدی. کما اینکه ملت عراق نیز با اخراج سفیر سوئد، پاسخ دندان‌شکنی به این کشور داد.

محمد المطهر، وزیر تجارت و صنعت دولت نجات ملی یمن، هفدهم تیر ماه گذشته در این رابطه گفت: تصمیم جلوگیری از واردات کالاهای سوئدی در هیأت دولت به تصویب رسید و بر مبنای آن کمیته‌ای تشکیل شد که مسئولیت نشست با بازرگانان و نمایندگان را بر عهده گرفته است.

المطهر با بیان اینکه هر کالای سوئدی که به بنادر گمرکی برسد،  توقیف خواهد شد، تصریح کرد: یمن نخستین کشور اسلامی است که به دنبال هتک حرمت به مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان در سوئد، واردات کالاهای سوئدی را ممنوع کرد. ما از نهادهای ذیربط با هماهنگی اقتصادی و تجاری بین کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم فشار وارد کنند تا واردات از سوئد به طور کامل متوقف شود.

هزاران نفر از مردم صنعا همچنین امروز دوشنبه در پاسخ به فراخوانی که روز گذشته داده شد، در این تظاهرات شرکت کردند و با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کردند که لابی صهیونیسم، به دنبال دامن زدن به جنایات سوزاندن قرآن است و دولتهای غربی نیز تسلیم این لابی هستند.

شبکه خبری المسیره ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، دولتهای غربی، به آلت دست صهیونیسم جهانی تبدیل شده‌اند که در تلاش است فساد را در سراسر جهان گسترش دهد. کما اینکه کینه غرب و صهیونیستها علیه اسلام و مسلمانان واقعیتی است که خود را در هر دوره‌ای نشان می‌دهد.

مردم صنعا با اشاره به اینکه جنایت آتش زدن قرآن، تمام ادعاهای غرب درباره دموکراسی و آزادی بیان را از بین می‌برد، تصریح کردند: اینکه دولتهای سوئد و دانمارک فقط مجوز سوزاندن قرآن را متوقف کنند، کافی نیست، بلکه باید از همه مسلمانان هم عذرخواهی کنند و متعهد شوند که هیچ گاه، چنین مجوزهایی صادر نخواهند کرد.

در این راهپیمایی از کشورهای اسلامی خواسته شد که نشست فوق العاده‌ای برگزار کنند و بر سر تدوین سیاستهایی به توافق برسند که از طریق آن، به کشورهایی پاسخ دهند که به کتاب الهی، تعدی می‌کنند.

در این بیانیه، ضمن تمجید از کشورهای اسلامی که سفرای سوئد را اخراج کردند، تأکید شد: سایر کشورهای اسلامی هم باید در قطع رابطه با سوئد و دانمارک همین مسیر را طی کنند. ملت یمن هم به تحریم کالاهای سوئدی و دانمارکی ادامه خواهند داد. 

مردم مناطق مختلف یمن، پس از نماز جمعه اخیر، تجمعهایی را برگزار و تأکید کردند که اهانتهای مکرر به اعتقادات مسلمانان از سوی دولت سوئد، در راستای جنگ صهیونیسم علیه اسلام و مسلمانان است؛ زیرا لابی صهیونیسم بر این کشور حکومت می‌کند.

پایان پیام/م
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1398377

مهمترین اخبار ایران و جهان: