نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 16:15

«تپه کوزه‌چی» رضا آباد زنجان ثبت ملی شد

 زنجان-فرماندار زنجان گفت: «تپه کوزه‌چی» واقع در روستای رضا آباد از توابع بخش زنجان‌رود، به عنوان یک اثر فرهنگی - تاریخی، پس از طی تشریفات قانونی لازم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، پرویز خالقی روز دوشنبه با اشاره به مفاد قانونی ثبت آثار ارزشمند منقول و غیرمنقول فرهنگی - تاریخی کشور در فهرست آثار ملی و فهرست های ذی‌ربط، اظهار کرد: اثر فرهنگی - تاریخی «تپه کوزه‌چی» رضاآباد پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره ۳۳۸۶۷ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این اثر فرهنگی - تاریخی در دهستان غنی‌بیگلو از توابع بخش زنجانرود واقع شده است، تصریح کرد: «تپه کوزه‌چی» رضاآباد تحت حفاظت و نظارت متولیان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است و براساس قوانین مربوطه، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن اثر شود، جرم محسوب شده و مرتکب، مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

فرماندار زنجان گفت: بازسازی اثر تاریخی - فرهنگی به ثبت رسیده در روستای رضاآباد، صرفاً با تایید و نظارت متولیان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398077

مهمترین اخبار ایران و جهان: