نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 20:13

صنعت ماده اولیه به حمایت سازمان غذا و دارو نیاز دارد

عضو هیات مدیره سندیکای مواد اولیه دارویی گفت: در صورت حمایت سازمان غذا و دارو از صنعت ماده اولیه، به سمت خودکفایی بیشتر پیش خواهیم رفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، صابر نامی افزود: اگر نگرش و نگاه مثبت و خودباورانه نسبت به صنعت ماده اولیه وجود داشت، با سرعت و قدرت بیشتری می‌توانستیم شاهد رشد و شکوفایی این صنعت باشیم.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه فارمکس ادامه داد: اکنون در صنعت ماده اولیه از لحاظ قیمت و کیفیت با چین رقابت می‌کنیم، چه دلیلی برای عدم حمایت از تولید مواد اولیه دارویی وجود دارد.

وی افزود: باید تکلیف دولت را با صنعت ماده اولیه مشخص کنیم، آیا دولت می‌خواهد به این صنعت کمک کند، آن را رشد دهد و سال‌های آینده موجب خودکفایی این صنعت شود و آیا باور و اطمینان به صنعتگران ماده اولیه وجود دارد.

نامی گفت: به دلیل اینکه صنعت ماده اولیه کمی از صنعت تولید محصول نهایی در زنجیره تأمین دارو عقب‌تر است، به صنعت تولید مواد اولیه کم لطفی می‌شود.

وی افزود: از لحاظ دانش فنی، سرمایه‌گذاری صنعت ماده اولیه به خودکفایی رسیده و استامینوفن به طور کامل در کشور تولید می‌شود.

نامی گفت: در صورت حمایت سازمان غذا و دارو از صنعت ماده اولیه، تک‌تک مولکول‌های ماده اولیه دارویی را تولید خواهیم کرد و به سمت خودکفایی بیشتر پیش خواهیم رفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429433

مهمترین اخبار ایران و جهان: