نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:44

رسانه‌های راکد در استان بوشهر احیا و فعال شوند

بوشهر- مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور گفت: امید می‌رود با حمایت صنعت و مسئولان رسانه‌های متوقف شده و راکد استان بوشهر احیا شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مازیار هوشمند صبح جمعه در آئین اختتامیه نخستین رویداد رسانه‌ای جنوب استان بوشهر در شهرستان جم با بیان اینکه اکنون فعالیت ۱۳۸ رسانه در استان بوشهر ثبت شده است، اظهار داشت: فعالیت ۴۰ رسانه مکتوب است.

مازیار هوشمند گرانی کاغذ و چاپ را مشکل رسانه‌های مکتوب استان بوشهر دانست و بیان کرد: تعدادی از نشریه‌های مکتوب استان بوشهر به سبب برخی مشکلات از جمله کمبود و گرانی کاغذ و چاپ تعطیل شدند.

وی از افزایش رسانه‌های حوزه فضای مجازی و الکترونیکی استان بوشهر خبر داد و افزود: در راستای فعالیت فضای رسانه‌ای جدید، نو مجوزها در حوزه رسانه‌های برخط و الکترونیک در استان بوشهر آغاز به کار کرد و عده‌ای به جمع فعالان رسانه‌ای استان بوشهر پیوستند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور اضافه کرد: امید می‌رود با حمایت صنعت و مسئولان رسانه‌های متوقف شده و راکد استان بوشهر احیا شوند.

هوشمند هدف از برگزاری نخستین رویداد رسانه‌ای جنوب استان بوشهر را تعامل، هم‌افزایی، به‌روزرسانی تجربه‌ها و دانش رسانه‌ای دانست و بیان کرد: امروز به سبب ورود برخی از افراد و رسانه‌های غیررسمی که نام و نشانی ندارند مشکلات ایجاد کرده‌اند و این جشنواره‌ها می‌تواند پایگاهی باشد برای اینکه فعالان رسانه‌ای به مرجعیت رسانه‌های حرفه‌ای تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه ایجاد پویایی و نشاط در فضای رسانه‌ای حاصل برگزاری این جشنواره‌ها است گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف گامی برای رقابت مؤثر، سازنده و سالم و کمک به شناسایی استعدادهای جوان است.

این رویداد در بخش‌های تیتر، یادداشت، گزارش، عکس و بخش ویژه صنعت برگزار و برترین‌های هر بخش معرفی و تجلیل شدند.

از ۱۳۷ اثر ارسالی به نخستین رویداد رسانه‌ای جنوب استان بوشهر ۷۱ اثر واجد شرایط داوری شدند.

بر اساس رأی هیئت داوران در بخش‌های گزارش، یادداشت، تیتر، گزارش عمومی و عکس ۱۹ نفر برتر و از آنان تجلیل شد.

خبرنگاران خبرگزاری مهر ۴ عنوان برتر را در این رویداد کسب کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1436877

مهمترین اخبار ایران و جهان: