نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 16:09

لزوم حمایت از صنایع کوچک در جامعه

رشت- امام جمعه رشت بر لزوم حمایت از صنایع کوچک تاکید کرد و گفت: آن چیزی که در جامعه اشتغال و تحرک ایجاد می‌کند در واقع صنایع کوچک و متوسط هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در نماز جمعه این هفته رشت در مصلای امام خمینی با اشاره اهمیت حمایت از صنایع کوچک و نقش بنگاه‌های کوچک تولیدی در ایجاد اشتغال پایدار اظهار کرد: آن چیزی که در جامعه اشتغال و تحرک ایجاد می‌کند در واقع صنایع کوچک و متوسط هستند.

آیت الله فلاحتی افزود: برخی نظریه‌پردازان در مدیریت‌های اقتصادی بیشتر به بنگاه‌های تولیدی بزرگ معتقدند در حالی‌که بنگاه‌های کوچک تولیدی نقش بسزایی در عرصه تولید دارند.

وی با تاکید بر نقش بنگاه‌های کوچک تولیدی گفت: بنگاه‌های کوچک حتی اگر با مشکلی مواجه شوند، میزان رسیدن آسیب به جامعه اندک است اما آسیب اقتصادی بنگاه‌های بزرگ‌تر بیشتر است و در نهایت این آسیب متوجه جامعه خواهد شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مدیران موفق بنگاه‌های کوچک کم کم می‌توانند وارد بنگاه‌های تولیدی بزرگ‌تر و عرصه مدیریت‌های کلان شوند، افزود: مدیران موفق حرفه و تخصص را عرصه‌های کوچک شروع کرده و با تعهد و تخصص و تجربه کار را موفق پیش می‌برند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به ۲۳ مرداد سال ۱۳۴۵ و روزی که محمدرضا شاه از بحرین چشم‌پوشی کرد، تصریح کرد: عده‌ای هنوز درصدد تطهیر پهلوی اول و دوم هستند در حالی‌که تاریخ گواه اقدامات این گذر و پسر است که چگونه با اعمال خود، آسیب‌های استعماری را متوجه کشور و ملت کردند.

وی ادامه داد: بحرین چندین هزار سال جزو کشور ایران بود اما محمدرضا پهلوی با بی کفایتی در سال ۱۳۴۵ با فریب انگلیسی‌ها به این بهانه که «در بحرین دیگر نفتی وجود ندارد» با تأیید محمدرضا شاه بحرین را دادند که با این اقدام نابخردانه صدای ناراحتی مردم بحرین و ایران بلند شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مردم بحرین شیعه بودند اما انگلیسی‌ها با فریب شاه دنبال اهداف استعماری خود بودند، گفت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها در این میدان حضور داشتند و در نهایت بحرین از ایران جدا شد لذا باید گفت همه دل پرخونی از این پدر و پسر ترسو و نابخرد دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز به همت و مجاهدت شهید سلیمانی، منطقه از وجود امریکایی‌ها خالی شد و ما شاخ امریکایی‌ها را شکستیم، افزود: امریکایی‌ها در منطقه ذلیل شده چرا که جمهوری اسلامی نیز فاتح میادین است و قوای سه گانه و مجاهدان ایران اسلامی با قدرت تلاش می‌کنند تا کوچک‌ترین آسیبی به جامعه وارد نشود.

خطیب جمعه رشت با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن در سال ۱۳۶۹، گفت: آزادگان امروز ذخایر انقلاب اسلامی هستند حمایت از ارزش‌ها و انقلاب اولین و آخرین حرف آزادگان است و باید مورد توجه قرار بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437033

مهمترین اخبار ایران و جهان: