نیوز سیتی!
27 تیر 1402 - 21:17

تعطیلی تنها شهربازی نیشابور

با گذشت بیش از ۶ ماه از تعطیلی تنها شهربازی نیشابور، راه‌اندازی دوباره شهربازی نیشابور درگیر اما و اگرهای ارزیابی و بررسی‌ است. باید منتظر ماند و دید نگاه حسرت بار کودکان و خانواده‌ها به شهربازی تعطیل و متروکه چه زمانی تبدیل به هیاهوی شادی و شور می‌شود.

به خبرگزاری فارس از نیشابور، کمتر کسی است که شب‌های تابستان، اصرار کودکان برای رفتن به شهربازی را ندیده باشد خاطره خوش چرخ‌فلک سواری، شهربازی را به یاد نداشته و یا مزه شیرین پشمک‌های سفید و رنگی زیر زبانش نمانده باشد‌. اما تابستان امسال هرچه کودکان نیشابوری برای رفتن به شهربازی اصرار کنند و پای برزمین بکوبند بی‌فایده‌ است زیرا شهربازی نیشابور با وسایل بازی زنگ‌زده در فضایی خشک و خاموش چون مکانی متروکه در بلوار جمهوری اسلامی نیشابور رها شده است.

باور کردنش سخت و شاید محال است، نیشابور با ظرفیت گردشگری بسیار بالا و جمعیت بیش از ۲۶۰هزار نفر شهربازی ندارد و از داشتن فضایی تفریحی و بانشاط برای شهروندان و مسافران محروم است.

در همین راستا رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری نیشابور اظهار کرد: شهربازی تا دی ماه سال گذشته در اختیار پیمانکار بود اما با بی‌توجهی پیمانکار به اخطارها مجبور به بستن و تعطیل کردن شهربازی شدیم.

علی رضایی ادامه داد: ما چندین مرتبه برای نگهداری فضای سبز داخل مجموعه و همینطور مشکلات نور و روشنایی قسمت‌هایی از شهربازی به پیمانکار اخطار دادیم.

وی افزود: لوازم بازی موجود در شهربازی بسیار قدیمی و سنتی بود همینطور دکه‌های فروش غذا از نظر تغذیه و رعایت اصول بهداشتی عملکرد ضعیفی داشتند.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری نیشابور با اشاره به اینکه ما علاوه بر واگذاری زمین شهربازی، محوطه را هم فنس کردیم، افزود: شهربازی از نظر فضای سبز، نور، بهداشت و نظافت و وسایل بازی مشکل داشت و در خور نیشابور نبود.

 

دادستان نیشابور در توضیح تعطیلی شهربازی عنوان کرد: متولی ایجاد و نگهداری شهربازی در نیشابور شهرداری است اما در مجموعه شهربازی یکسری قطعات و وسایلی وجود داشت که از امنیت لازم برخوردار نیود.

محمد حسینی با بیان اینکه به دلیل استاندارد نبودن وسایل بازی بیم خطر می‌رفت، تاکید کرد: حفط سلامت و تمامیت شهروندان از همه چیز مهمتر است بنابراین فعالیت مجموعه‌ای که جان شهروندان را به خطر بیاندازد به مصلحت نیست.

وی اضافه کرد: سلامت جسمی و روانی شهروندان بر همه چیز اولوییت دارد اگر در یک مکانی سلامت مردم تضمین نباشد باید آن را تعطیل کنیم.

در خصوص پیگیری بازگشایی دوباره شهربازی شهردار نیشابور خاطرنشان کرد: با سرمایه‌گذاری که در ساخت و ایجاد اکثر شهرهای بازی‌های ایران موثر بوده و شناخته شده است گفت و گو کردیم‌.

سید حسن‌میرفانی با ذکر این مطلب که پیشنهادات سرمایه‌گذار را به شورای شهر بردیم، تشریح کرد: یکسری ابهامات را شورای شهر مطرح کرد که منتظر پاسخ هستیم تا با تایید شورای شهر پیش‌نویس تفاهم‌نامه را تهیه کنیم.

وی یادآور شد: انشالله امسال سرمایه‌گذاری را انتخاب و برای سال آینده یک شهربازی قابل قبول و استاندارد آبرومند ساخته و تحویل شهروندان می‌شود.

میرفانی با تاکید بر اینکه استاندارد فضای سبز در ایران ۱۵ متر مربع است، اذعان کرد: سرانه فضای سبز در نیشابور ۱۱ متر مربع است و تا استاندارد ۴ متر مربع فاصله داریم.

شهردار نیشابور افزود: نظر به اینکه افزایش سرانه فضای سبز در وهله اول نیازمند تامین زمین و متعاقبا تامین اعتبار است و از طرفی اکثر زمین‌های با کاربرد فضای سبز در منطقه یک شهری است، به منظور تعادل‌ بخشی احداث فضای سبز در کل شهر، سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر، بر ایجاد فضای سبز در مناطق کم برخوردار است و در حال شناسایی زمین در مناطق کم‌برخوردار نیشابور هستیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1370577

مهمترین اخبار ایران و جهان: