نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 12:24

حیاط دولت | از ممنوع الکاری هنرمندان بی حجاب تا تاکید بر حفظ حریم خصوصی کاربران پیام‌رسان‌های داخلی

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز هیات وزیران با حضور در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس،‌ اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز ( چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ) هیات وزیران با حضور در در حیاط دولت به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

سهمیه‌ی بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار دولت است

علی اوجی وزیر نفت در جمع خبرنگاران گفت:‌ سهمیه‌ی بنزین رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در دستور کار دولت است.

 

 

وی همچنین افزود: افزایش حق العمل‌کار جایگاه‌داران در دستور کار هیئت دولت قرار دارد.

اوجی تاکید کرد: از راه‌های مختلفی مطالبات خود را از کشور عراق وصول می‌کنیم.

وزیر نفت افزود: از راه‌های مختلفی مطالبات خود را از کشور عراق وصول می‌کنیم؛ به صورت نقدی و حواله، تهاتر کالا، فرآورده‌های نفتی.هیچ‌گونه محدودیت و سقفی نیز برای آن تعیین نشده است.

( متن این خبر را اینجا بخوانید)

سلاجقه: پایگاه ملی اطفای حریق جنگل‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

 علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم گفت: پروژه میانکاله مجوز محیط زیست ندارد.دولت پروژه میانکاله را مصوب کرد ولی بعد از آن باید مجوز محیط زیستی صادر شود.

وی افزود: ابطال پروژه میانکاله را به هیات وزیران داده ایم و در حال پیگیری است. تعداد روزهای آلوده ما نسبت به سال قبل خیلی کاهش داشت.

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی و کاهش بارشها در این فصول آلودگی داریم. مساله ما گرد و غبار است که شمال شرق کشور و دیگر بخش های کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

( متن این خبر را اینجا بخوانید)

دهقان: لطیفی در جلسات دولت شرکت می‌کند

 محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور هم گفت: وزیر دادگستری مسئول نحوه اجرای رأی دیوان عدالت اداری در خصوص ادامه یا قطع همکاری میثم لطیفی با سازمان اداری و استخدامی شد.

 

 

 

وی افزود: آقای لطیفی از زمان ابلاغ حکم جدید دیوان عدالت اداری، فعلا بخشنامه یا دستوری را امضا نکرده است اما در جلسات دولت شرکت می‌کند.

( متن این خبر را اینجا بخوانید)

وزیر ارشاد: هنرمندانی که حجاب را رعایت نکردند ممنوع الکار شدند

محمد مهدی اسماعیلی هم پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع عدم رعایت حجاب در برخی فروشگاه‌های اینترنتی گفت: در حوزه عفاف و حجاب به وزارتخانه وحوزه‌های تابعه دستور دادم که به صورت جدی وارد شوند.

 

 

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: چند روز پیش هم پوستر یک جشنواره فیلم کوتاه که توسط مجموعه غیردولتی منتظر شده بود، به دلیل بی‌توجهی به تذکر وزارت ارشاد، دستور توقیف جشنواره را صادر کردیم.

وی ادامه داد: بی‌حرمتی‌ها نسبت به قانون و حجاب پسندیده نیست و حتما خط قرمز ماست.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که مرتکب این کار شدند، کسانی هستند که کاری به آنها ارجاع نمی‌شود و فعالیتشان ممنوع است.

( متن این خبر را اینجا بخوانید)

اسلامی: تولید کیک زرد از فسفات مهمترین دستاورد تکمیلی ما است

 محمد اسلامی هم گفت:‌ دستاورد تکمیلی ما آن است که توانستیم از فسفات هم کیک زرد تولید کنیم که اضافه می شود به منابع پرتو زا  اورانیوم. همکاران ما توریوم هم را به نتیجه رسانده اند.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه بوشهر 1020 مگاوات به طور پیوسته در ساعت برق تولید می کند و به سمت 20 هزار مگاوات تولید برق در حال حرکت هستیم.

وی گفت: نقشه راه بومی سازی نیروگاه‌های اتمی یکی از اقدامات مهمی است که در راستای سند جامع ۲۰ ساله سال گذشته انجام شد و به حمدالله امروز یک نقشه راه کاملا کاربردی و اجرایی را در دست داریم.

( متن این خبر را اینجا بخوانید)

بذرپاش: هر ماه یک پروژه حمل و نقل در کشور افتتاح می‌شود

 مهرداد بذرپاش هم گفت:‌ اگر روسای جمهور ایران و آذربایجان توافق کنند ظرف 4 ماه پایانه مرزی آستارا-چای به بهره برداری خواهد رسید. یکی از برنامه های دولت تکمیل کریدور زمینی شمال - جنوب در شرق کشور است.

 

 

وی افزود: برای تکمیل شبکه ریلی در شرق کشور دو خطه کردن مسیر بافق - یونسی با استفاده از سرمایه گذار خارجی در دستور کار است تا حمل بار در این مسیر دو برابر شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: اولین نشست اقتصادی ایران و آذربایجان پس از ماجرای سفارت باکو، هفته پیش برگزار شد.هفته آینده رئیس کمیسیون مشترک سوریه به همراه هیات اقتصادی به ایران می آیند.

( متن این خبر را اینجا بخوانید)

زارع پور: حفظ حریم خصوصی کاربران خط قرمز ما در پیام‌رسان‌های داخلی است

عیسی زارع پور پیش از ظهر امروز گفت:‌ همه پیام‌رسان‌های ایرانی حافظ اطلاعات خصوصی مردم هستند و حفظ امنیت و اطلاعات خصوصی کاربران خط قرمز ماست.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عکس منتشر شده از پیام رسان «بله» صحت ندارد.هویت ارسال کننده پیام در دسترس ماشین و انسان نخواهد بود و این بررسی‌ها صرفا به محتوا محدود خواهد شد.

( متن این خبر را اینجا بخوانید)

سخنگوی دولت: قیمت خودرو و مسکن شیب کاهشی قابل قبولی داشته است

 علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: نرخ خودرو و قیمت مسکن امسال شیب کاهشی قابل قبولی داشته است.

 

 

وی افزود: برآیند کلی آمارهای گزارش مرکز آمار ایران در حوزه کنترل قیمت کالاها در مجموع قابل قبول بود. نرخ های تورم به صورت موضوعی و هفتگی مورد بررسی قرار می گیرد.

( متن این خبر را اینجا بخوانید)

زاکانی: موضوع سرقت لوله های آب در تهران را بررسی می‌کنم

 علیرضازاکانی هم در حاشیه برگزاری هیات دولت گفت:‌ علت فرونشست بخش هایی در بزرگراه های آزادگان و شهید بابایی سرقت لوله آب نیست.

شهردار تهران  افزود: فرونشست در بزرگراه شهید بابایی به خاطر ترکیدگی لوله اتفاق افتاده بود.سرقت لوله های آب در تهران را نه تکذیب می کنم نه تایید، باید بررسی کنم.

( متن این خبر را اینجا بخوانید)

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1405133

مهمترین اخبار ایران و جهان: