نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 10:21

بیش از ۴۵ هزار جلد گذرنامه در گیلان صادر شده است

رشت- جانشین فرمانده انتظامی گیلان از صدور گذرنامه زیارتی در کمتر از ۵ روز خبر داد و گفت: ۴۵ هزار و ۹۳۴ جلد گذرنامه تاکنون صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین حسن‌پور امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار کرد: با توجه به استقبال بی‌نظیر هموطنان از پیاده‌روی اربعین در چند سال اخیر، پلیس به عنوان خادم زائران اباعبدالله الحسین (ع) و در راستای تسهیل سفر و کاهش هزینه‌های زائران در سال جاری اقدام به صدور گذرنامه زیارتی می‌کند.

وی از صدور گذرنامه زیارتی با تقریباً یک هشتم قیمت صدور گذرنامه عادی و با مبلغ ۵۰ هزار تومان در مدت زمان بین ۳ تا ۵ روز خبر داد و با بیان اینکه اعتبار این گذرنامه‌ها ۵ ساله بوده و صرفاً برای سفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر در نظر گرفته شده است، افزود: رایزنی‌های لازم با طرف عراقی برای استفاده در سایر ایام سال نیز در حال انجام است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه فرآیند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی صرفاً از طریق اپلیکیشن پلیس من انجام می‌شود، گفت: افرادی که امکان استفاده از این اپلیکیشن برای آنها میسر نیست، می‌توانند به اداره مهاجرت و گذرنامه مرکز استان و شهرستان‌های بندرانزلی، لاهیجان و آستارا مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که گذرنامه عادی معتبر دارند، نمی‌توانند گذرنامه زیارتی درخواست کنند و باید از همان گذرنامه برای سفر به عتبات در ایام اربعین استفاده کنند.

سردار حسن‌پور با اعلام اینکه افراد فاقد غیبت و مشمول خدمت وظیفه عمومی با ثبت نام در سامانه پلیس من، بدون سپردن وثیقه و صرفاً ثبت نام و صدور مجوز خروج، می‌توانند در ایام اربعین از کشور به مقصد عراق برای زیارت خارج شوند اذعان داشت: متولدین سال ۱۳۸۴ برابر بخشنامه نظام وظیفه فراجا، می‌توانند در ایام اربعین تا ۲۵ شهریور ماه سال جاری از کشور خارج شوند.

وی به صدور ۴۵ هزار و ۹۳۴ جلد گذرنامه عادی از ابتدای سال تاکنون در گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: صدور گذرنامه در گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1422833

مهمترین اخبار ایران و جهان: