نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 12:20

مولدسازی راه برون‌رفت از تنگنای فعالیت‌های نیمه تمام عمرانی است

استاندار مرکزی گفت: مولدسازی مهم‌ترین راه برون‌رفت کشور از تنگنای سرمایه‌گذاری و فعالیت عمرانی است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در نشست کارگروه مولدسازی استان مرکزی اظهار کرد: لازمه اجرای طرح مولدسازی همکاری خوب و مناسب مدیران ادارات  است.

وی با بیان اینکه با اجرای درست طرح مولدسازی  می‌توان اعتبار مورد نیاز تکمیل پروژه‌های عمرانی را تامین و گره از طرح‌های عمرانی چندین ساله باز کرد، تصریح کرد: بهره‌برداری از ظرفیت مولدسازی اموال و دارایی‌های دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان یک فرصت مغتنم است  که باید به درستی از این فرصت استفاده کرد. 

استاندار مرکزی گفت: بسیاری از املاک دولت بدون استفاده بوده و هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌شود که فروش این املاک و هزینه کرد درآمد ناشی از آن در بخش طرح‌های عمرانی می‌تواند به بهره‌وری بیشتر کمک کند.

مخلص‌الائمه تاکید کرد:  مولدسازی مهم‌ترین راه برون‌رفت کشور از تنگنای سرمایه‌گذاری و فعالیت عمرانی است.

علی‌اکبر اسدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز از تهیه لیست املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: درآمد ناشی از فروش این اموال صرف  پروژه‌های اثرگذار و اولویت‌دار نیمه‌تمام عمرانی خواهد شد.

 مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی گفت: ۱۴۳ ملک مازاد در استان شناسایی شده که مشمول مولدسازی می‌شوند که از این تعداد  ۱۷ملک در قالب اموال غیرمنقول مازاد دارای مجوز ملی است و  ۵۹ ملک در نشست مولدسازی مطرح شد تا به دستگاه‌های ملی اعلام شود.

به گزارش فارس ۵۹ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در کارگروه مولدسازی استان مصوب و برای تصمیم‌گیری ملی به کارگروه ملی ارجاع شد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1421477

مهمترین اخبار ایران و جهان: