نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 15:41

اجرای طرح «کودک فناور» در پارک علم و فناوری لرستان

خرم‌آباد - رئیس پارک علم و فناوری لرستان از اجرای طرح «کودک فناور» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد نامداری امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح «کودک فناور» در پارک علم و فناوری لرستان، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح «کودک فناور» و به‌منظور فرهنگ‌سازی خلاقیت، نوآوری و ایجاد انگیزه کارآفرینی و مهارت‌آموزی در کودکان و نوجوانان، تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری لرستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به امضا رسید.

وی گفت: طرح «کودک فناور»، آموزش کودکان به سبک فناور محور است که به همین منظور در سه حوزه علم رباتیک، علوم آزمایشگاهی و نجوم توسط فناوران شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک مطالبی متناسب با رده سنی کودکان آموزش داده خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان، افزود: این طرح که باهدف آشنایی کودکان بافرهنگ خلاقیت و نوآوری و ایجاد تفکر خلاق و تشویق و آشنایی کودکان با حوزه فناوری انجام خواهد شد از سوی پارک علم و فناوری لرستان به وزارت علوم پیشنهاد و به‌صورت پایلوت در لرستان اجرا می‌شود.

نامداری، ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح، کودکان با مباحث فناوری آشنا و همچنین انعطاف‌پذیری ذهنی، تفکر هدف‌مند و انگیزه مهارت‌آموزی در کودکان ایجاد شود.

محمدجواد محمدی رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان نیز، گفت: در مراکز کانون به دنبال کشف استعداد اعضا و شکوفایی آنها در زمینه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی هستیم که در این راه پارک علم و فناوری با در اختیار داشتن ظرفیت‌های مناسب می‌تواند به‌خوبی با کانون همکاری کند، به همین منظور در راستای اجرای طرح «کودک فناور» خدمات فرهنگی، هنری با موضوع کسب‌وکار فناور محور و تولید محتوا جهت معرفی دوره‌های تخصصی به کودکان را با همکاری پارک علم و فناوری لرستان انجام خواهیم داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418233

مهمترین اخبار ایران و جهان: