نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 16:01

انتقاد شدید عضو کنست از سیاست‌های نتانیاهو/ در حال فروپاشی هستیم!

یکی از اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و رئیس حزب راستگرای لیکود را به شدت به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، «رام بن باراک» از نمایندگان کنست رژیم صهیونیستی که در گذشته رئیس کمیته امنیتی و سیاست خارجی کنست نیز بوده، معتقد است بنیامین نتانیاهو بیش از همه دشمنان، به اسرائیل آسیب وارد آورده است.

معاریو با اشاره به گفتگوی رادیویی صبح امروز رام بن باراک، به نقل از وی نوشت: ما در آستانه بحران نیستیم، بلکه کاملا درون پرتگاه افتاده‌ایم و در حال فروپاشی هستیم.

وی با اشاره به حضور جریان‌های راستگرای افراطی در ائتلاف نتانیاهو، تصریح کرد: این گروه افراطی و مافیایی راس هرم قدرت را تحت سیطره خود درآورده و با وجود تعارضات داخلی برخی شخصیت‌ها از جمله نتانیاهو با ایده‌های خود، آنها را نیز به سمت و سوی دیوانه کننده‌ای سوق داده است، تا جایی که شاهد فروپاشی ساختارهای ارتش، جامعه و اقتصاد اسرائیل هستیم.

بن باراک افزود: در شرایط کنونی یک کابینه ویرانگر در راس قدرت قرار دارد که آنچه را از ۷۵ سال پیش وجود داشته، از بین برده و اقدام به کودتا کرده است، آنها در واقع با تغییر قوانین ما را به یک رژیم دیکتاتوری تبدیل کرده‌اند!

عضو کنست رژیم صهیونیستی افزود: کسانی که سال‌ها خوابد بودند، بیدار شدند و خطاب به این جریان سیاسی می‌گویند؛ بس است! شما را چه شده است؟ این کاری که می‌کنید یک کودتا برای ایجاد یک رژیم دیکتاتوری است؟!

وی تاکید کرد: نتانیاهو در توهم بسر می‌برد، وی بیش از همه دشمنان اسرائیل در سال‌های اخیر به ما ضربه زده است. نتانیاهو باید متوجه این واقعیت باشد که در پیروی از اهداف افراط گرایان بسیار زیاد جلو رفته و نمی‌تواند به این مسیر ادامه دهد، البته اگر آنها در این موضوع بازنگری نکنند، دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

این سخنان در شرایطی مطرح شده که چند روز پیش نیز، تامیر باردو رئیس سابق موساد در واکنش به تصویب اصلاحات قضایی نتانیاهو، گفته بود: اسرائیل سیستم خودکار فروپاشی از درون را فعال کرده و به پایان خودش نزدیک می‌شود

منبع: مهر
شناسه خبر: 1442033

مهمترین اخبار ایران و جهان: