نیوز سیتی!
23 مرداد 1402 - 10:12

ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت مهم ترین رویکرد فنی و حرفه ای است

رشت- رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: ایجاد تعامل قوی و سازنده بین دانشگاه و صنعت از مهم‌ترین رویکردهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای کاربردی کردن آموزش‌ها، علوم و فنون صنعتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول شمشادی صبح دوشنبه در نخستین مراسم تجلیل از واحدهای شهر صنعتی رشت با رویکرد فناورانه اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۱۲۰۰ مدرس و ۱۴۰ کارگاه و آزمایشگاه پراکنده در سراسر استان هم اکنون ۸ هزار دانشجو تحت آموزش و تعلیم در اختیار دارد.

شمشادی افزود: سطح آموزش‌های کاربردی در این دانشگاه به حدی است که از ۲ هزار دانشجوی ساماندهی شده در طرح ساماندهی فارغ التحصیلان فقط ۱۰۰ نفر جویای کار بودند و بقیه یا به صورت مستقل وارد بازار کار شده و یا برای همکاری جذب صنایع مختلف شدند.

شمشادی از انعقاد ۱۰۰ تفاهم نامه همکاری با صنایع مختلف در سطح استان خبر داد و افزود: طی این تفاهم‌نامه ها نیازهای آموزشی و صنعتی به دانشگاه ارائه می‌شود و نیروهای آموزش دیده در همان رشته‌های مورد نیاز به صنایع معرفی می‌شوند و یا دوره‌های آموزشی لازم به کارکنان، پرسنل و کارگران همان صنعت ارائه می‌شود.

وی همچنین از طرح حضور هیأت علمی در صنعت خبر داد و افزود: در این طرح نیز با حضور اساتید و هیأت علمی دانشگاه به مدت ۶ ماه در واحد صنعتی، مشکلات بخش مورد نظر بررسی و راهکارهای علمی حل معضلات به واحد صنعتی پیشنهاد می‌شود.

شمشادی اضافه کرد: هر واحد صنعتی از دیدگاه ما یک دانشگاه است از این رو ایجاد تعامل قوی و سازنده بین دانشگاه و صنعت از مهم‌ترین رویکردهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای کاربردی کردن آموزش‌ها و علوم و فنون صنعتی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1441133

مهمترین اخبار ایران و جهان: