نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 11:52

ادعای بن گویر: اسرائیل دموکراتیک‌تر شده و این تازه ابتدای راه است

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه حکمرانی و وضع قوانین مأموریت راستگرایان است، گفت: اسرائیل با تصویب لایحه اصلاحات قضایی، دموکراتیک‌تر و یهودی‌تر شده و این تازه ابتدای راه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت ملی رژیم صهیونیستی، شامگاه دوشنبه گفت که تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» توسط کنست (پارلمان) «فقط آغاز راه است» و «اسرائیل اکنون دموکراتیک‌تر و یهودی‌تر شده است».

بن گویر که در مصاحبه به رسانه‌ها سخن می‌گفت، در ادامه افزود: خوشحالم که موفق شدیم اولین گام را برای اصلاح نظام قضائی برداریم و این تنها آغاز است.

وی در ادامه تصریح کرد: من موافق مذاکره با مخالفان برای دستیابی به توافق هستم، اما در نهایت ما یک دولت کاملاً راستگرا داریم و حکمرانی و وضع قوانین مأموریت ماست.

گفتنی است که لایحه «لغو برهان عقلانیت» که دوشنبه با اکثریت ۶۴ رأی در کنست رژیم صهیونیستی تصویب شد، یکی از ۸ لایحه‌ای است که کابینه نتانیاهو با ادعای ایجاد تعادل بین قوای مقننه، مجریه و قضائیه ارائه کرده است.

این لایحه که اکنون به قانون تبدیل شده است، دادگاه‌های رژیم صهیونیستی از جمله دادگاه عالی را از اعمال آنچه به عنوان «استاندارد معقولیت» در تصمیمات اتخاذ شده توسط مقامات کابینه شناخته می‌شود، باز می‌دارد.

گفتنی است که مذاکراتی که برای ماه‌ها به میزبانی رئیس رژیم صهیونیستی برگزار شد، نتوانست دیدگاه‌ها را بین ائتلاف حاکم و مخالفان برای دستیابی به توافق درباره «اصلاحات قضائی» که مخالفان نتانیاهو آن را «کودتا» توصیف می‌کنند، نزدیک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1400733

مهمترین اخبار ایران و جهان: