نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 23:28

اختصاص ١٣٢هزار میلیارد تسهیلات به ٢۵۶ واحد تولیدی خوزستان

اهواز- معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره دومین سفر رئیس جمهور به استان از اختصاص ۱۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای ۲۵۶ واحد تولیدی نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از جوانان استان جویای کار هستند قطعاً آموزش‌های لازم به سربازان، می‌تواند مسیر اشتغال آنها را هموار کند.

وی، یکی از الگوهای موفق در بحث تحقق اشتغال را آموزش و مهارت آموزی دانست و افزود: با توجه به تاکید استاندار و محدودیت زمانی که وجود داشت، رقم تسهیلات اشتغالزایی را افزایش دادیم و امیدواریم در بحث تسهیلات حمایتی بند "ب" تبصره ۱۶ سال جاری، بتوانیم منابع خوبی را جذب کنیم.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: باید تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با اختصاص تسهیلات، متناسب با ظرفیت‌ها، تولید ناخالص ملی و نرخ بیکاری هر استان باشد اما در این زمینه همه استان‌ها را به یک شکل لحاظ کردند.

وی افزود: عمده منابع و حساب‌های صنایع بزرگ خوزستان در خارج از استان است که نامه‌ای مبنی بر استقرار ۵۰ درصد منابع مالی صنایع بزرگ در همان استان تنظیم شده و قرار است در هیئت دولت مطرح شود.

راضی جلالی با اشاره به نرخ بیکاری در خوزستان گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلف باید در حوزه سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند تا شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

وی در ادامه انجام برنامه‌های زودبازده را مهمترین راه برای برطرف کردن مشکل اشتغال در خوزستان دانست و افزود: تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی، بازپس‌گیری واحدهای تولیدی تحت تملک بانک، بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و وارد مدار شدن واحدهای تولیدی نیمه‌کاره با پیشرفت بیش از ۶۵ درصد از وظایف مهم استان برای برطرف کردن مشکل اشتغال خواهد بود.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان به تحقق مصوبه دومین سفر رئیس جمهور به استان مبنی بر تأمین تسهیلات بانکی ۲۵۶ واحد تولیدی نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت: ۱۳۲ هزار میلیارد ریال برای این واحدها در نظر گرفته شده که به زودی کار پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1407277

مهمترین اخبار ایران و جهان: