نیوز سیتی!
28 تیر 1402 - 23:20

بنیاد مستضعفان به آبادانی کردستان توجه ویژه دارد

سنندج - رئیس بنیاد مستضعفان گفت: بنیاد مستضعفان به آبادانی کردستان توجه ویژه دارد و در این راستا شهرستان های سروآباد، مریوان و بیجار به عنوان مناطق هدف این نهاد قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح چهارشنبه شب در شورای اداری استان کردستان در سنندج اظهار کرد: مردم دیگر به سخنرانی و حرف‌ها اعتماد ندارند بلکه نیاز به کار دارند.

وی افزود: کردستان آباد و توسعه‌یافته تلاش بیشتری می‌خواهد و در این خصوص تعارف نداریم و نباید وقت خود را با تعارفات هدر بدهیم.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: اکنون که امنیت پایدار در کردستان برقرار است باید به فکر امنیت اقتصادی و معیشتی باشیم.

فتاح افزود: مردم باید خروجی این تلاش‌ها را ببینند و در زندگی خود احساس کنند.

وی اعلام کرد: بنیاد مستضعفان در هر استان یک منطقه محروم را به عنوان پایلوت می‌پذیرد اما جدای از سروآباد، شهرستان مریوان هم به عنوان پایلوت و منطقه هدف خدمات بنیاد را قبول کردیم.

فتاح اظهار داشت: بیجار هم به عنوان یک منطقه ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای رفع مشکلات و توسعه آن برنامه خواهیم داشت.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: ۲۰ هزار واحد مسکن محرومین را در کل کشور احداث می‌کنیم که سهم استان کردستان از این تعداد، یک هزار و ۴۳۰ واحد است.

فتاح اظهار داشت: اگر هزار و ۴۳۰ واحد مسکن محرومین در کردستان به سرعت احداث شود این سهمیه را افزایش خواهیم داد.

وی افزود: برای اتمام کارها و برنامه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در سروآباد ۱۲ میلیارد تومان اعلام نیاز شده که پرداخت خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: در ۸ ماهه باقی‌مانده از سال ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای مریوان در نظر گرفته‌ایم که اگر این رقم کارسازی و جذب شود بنیاد مستضعفان این رقم را افزایش خواهد داد و محدودیتی در این خصوص نداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع بنیاد از طریق بانک سینا به مردم استان پرداخت خواهیم کرد و ۸ میلیارد تومان نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان اختصاص می‌دهیم.

فتاح از افزایش توزیع بسته‌های حمایتی در کردستان خبر داد و گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هم اختصاص خواهیم داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1374077

مهمترین اخبار ایران و جهان: