نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 16:01

نماینده مجلس آلمان: گاز روسیه موهبتی برای اقتصاد آلمان بود

یک سیاستمدار برجسته آلمانی گفت که برلین باید با وجود شرایط سیاسی پیش آمده، واردات گاز از روسیه را از سر گیرد.

‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از زایتونگ، آنتون بارون، نماینده مجلس آلمان و رهبر حزب راست‌گرای آلترناتیو برای آلمان، گفت که این کشور به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا نباید سیاست تحریم علیه روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نسبت به امنیت تامین انرژی خود در اولویت قرار دهد.

وی طی مصاحبه‌ای گفت: آلمان در مسیر اعمال سیاست‌های تنبیهی علیه روسیه و کنار گذاشتن واردات حامل‌های انرژی از این کشور، در حال به خطر انداختن جایگاه خود است؛ چراکه از وابستگی به واردات انرژی از یک کشور به سمت وابستگی به یک طرف دیگر رفته است.

بارون تأکید کرد: ما نیروگاه‌های هسته‌ای و ذغال‌سوز خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعطیل کرده‌ایم و بیش از پیش در حال وابسته شدن به تولید نیرو از انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم.

این سیاست‌مدار آلمانی گفت: باوجود درگیری موجود بین روسیه و اوکراین که آلمان با آن مخالف است، باید واردات گاز از روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دوباره از سر بگیریم.

وی گفت: گاز روسیه یک موهبت برای اقتصاد آلمان و سعادت ما بود و این حرف که با خرید گاز از روسیه ما در حال تامین مخارج جنگ پوتین علیه اوکراین هستیم، غیرمنطقی است؛ چراکه در فصل زمستان بخش قابل توجهی از مردم آلمان برای گرم کردن خانه‌های خود به گاز نیاز دارند و ما نمی‌توانیم آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به موضوع جنگ گره بزنیم. گاز یک نیاز واقعی است.

چند روز پیش هم او به شولتز، یکی دیگر از نمایندگان مجلس آلمان گفته بود که تحریم‌های علیه روسیه نه تنها نتوانسته این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بی‌ثبات کند، بلکه اقتصاد آلمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نابود کرده است.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس
شناسه خبر: 1440233

مهمترین اخبار ایران و جهان: