نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 18:26

انجمن‌های مردم نهاد فارس نقش ویژه ای در مقابله با اعتیاد دارند

شیراز-سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت:انجمن‌های مردم نهاد نقش ویژه ای در مقابله با اعتیاد داشته و باید از این ظرفیت در راستای مقابله با معضل های اجتماعی استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل قزل سفلی، شنبه در جلسه مشارکت‌های مردمی مبارزه با مواد مخدر در شیراز افزود: مقابله با پدیده شوم مواد مخدر بدون کمک مردم در استان فارس امکان پذیر نیست و نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در مسائل اجتماعی نقش مردم و انجمن‌های مردم نهاد بسیار حائز اهمیت است حتی اگر دولت با تمام توان نسبت به مقابله با اعتیاد اقدام کند باز هم میزان اثر گذاری این اقدام‌ها با اثرگذاری فعالیت‌های مردمی برابری نمی‌کند.

او اظهار کرد: طی چند دهه گذشته دستگاه‌های متولی نتوانسته اند در موضوع مقابله با معضل اعتیاد اقدام‌های مؤثر انجام دهند از این رو انجمن‌های مردم نهاد فارس می‌توانند در این حوزه نقش آفرینی کرده و اثر گذار باشند.

قزل سفلی ادامه داد: گروه‌های مردمی فارس کمک مالی نیاز ندارد و فقط خواستار رفع برخی موانع هستند که باید بررسی کرده و آنجا که امکان تسهیل و اصلاح قوانین دست و پاگیر وجود دارد نسبت به اصلاح اقدام کرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، با بیان اینکه در مقابله با اعتیاد باید اولویت پیشگیری باشد گفت: قطعاً پیشگیری بسیار بهتر از درمان است؛ اما باید برای افرادی که دچار بیماری اعتیاد شده‌اند نیز برنامه‌ریزی و اقدامات عملیاتی انجام داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438633

مهمترین اخبار ایران و جهان: