نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 09:12

جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر در لرستان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر در لرستان برگزار می‌شود، گفت: این استان میزبان ۴۰۰ مهمان داخلی و ۱۰۰ مهمان خارجی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام هبت‌الله هاشمی شامگاه شنبه در دومین شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لرستان اظهار داشت: این شورا یکی از بهترین جلسات شورای ترویج کشور است، زیرا رئیس بنیاد شهید در حضور رئیس‌جمهور شورای ترویج این استان را به‌عنوان نمونه و الگو معرفی کرد.

وی افزود: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در شورای فرهنگ ایثار و شهادت عضو هستند و همه جلسات نیز تاکنون با حضور استاندار لرستان برگزار شده‌ است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به 26 مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به کشور عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی از آزادگان مجموعه‌های ذی‌ربط تجلیل می‌کنند.

 وی با اشاره به وجود 15 شهید غریب در لرستان و آزادگانی که در اسارت به شهادت رسیدند و در زندان‌های رژیم بعثی به خاک سپرده شده‌اند، بیان کرد: حدود 10 پیکر این شهدا به کشور باز نگشته‌ است.

هاشمی با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر در لرستان برگزار می‌شود، گفت: این استان میزبان 400 مهمان داخلی و 100 مهمان خارجی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ابراز کرد: بحث یک درصدی بودجه ایثار و شهادت در دستگاه‌های اجرایی این استان با حمایت معاون و مدیر برنامه‌ریزی لرستان و مدیرکل امور اقتصادی رفع شد و  به دستگاه‌های اجرایی به‌زودی ابلاغ می‌شود.

هاشمی اظهار داشت: هر کتاب، فیلم و نوشته‌ای با محوریت ایثار و شهادت برای چاپ و انتشار باید به تأیید کمیته فرهنگی هنری بنیاد شهید برسد.

انتهای پیام/ 644/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1439333

مهمترین اخبار ایران و جهان: