نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 21:33

پدافند هوایی روسیه ۷ پهپاد اوکراینی را در نزدیکی مسکو سرنگون کرد

مقامات منطقه کالوگا واقع در جنوب غربی مسکو از سرنگون کردن هفت پهپاد اوکراینی بر فراز این منطقه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولدیسلاو شاپشا، فرمانده منطقه کالوگا واقع در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مسکو، گفت که نیروهای ارتش روسیه هفت فروند پهپاد اوکراینی که بر فراز این منطقه پرواز می‌کردند را سرنگون کردند.

منطقه کالوگا بین مسکو و منطقه بریانسک در جنوب غربی روسیه واقع شده است؛ منطقه‌ای که با اوکراین مرز مشترک دارد. به گفته فرماندار کالوگا این حمله پهپادی قربانی یا خسارتی در پی نداشته است.

وزارت دفاع روسیه نیز این گزارش را تایید و اعلام کرد که نیروهای پدافند هوایی مسکو پیش از آنکه این پهپادها اقدام به حمله تروریستی کنند، آنها را سرنگون کرده‌اند.

پهپادهای اوکراینی یکشنبه هفته گذشته و همینطور سه‌شنبه هفته جاری وارد مسکو شده بودند که در هر دو مورد، مرکز تجاری پایتخت روسیه را هدف قرار دادند.

میخائیل پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین پس از دومین حمله به مسکو، با لحنی غرورآمیز مدعی شد که «مسکو به سرعت به جنگ تمام‌عیار عادت خواهد کرد و در آینده تعداد این پهپادهای ناشناس بیشتر خواهد شد.»

مقامات روسیه تاکید کرده‌اند که کی‌یف پس از ناکام ماندن آنچه «ضدحملات» تابستانی اوکراین خوانده می‌شود، حالا به تاکتیک‌های تروریستی و حمله به اهداف غیرنظامی روی آورده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424933

مهمترین اخبار ایران و جهان: