نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 15:51

اقدامات دستگاه‌های اجرایی نباید منجر به اخلال در عملکرد واحدهای تولیدی شود

استاندار اردبیل گفت: اقدامات دستگاه‌های اجرایی نباید منجر به اخلال در عملکرد واحدهای تولیدی شود و قوانینی که مخل تولید باشند باید مورد بازنگری قرار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حامد عاملی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: براساس تاکید رییس جمهور، اقدام دستگاه‌های اجرایی نباید منجر به اخلال در مجموعه واحدهای تولیدی شود و در استان اردبیل نیز همت عمومی در حمایت از  تولید و رفع موانع وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه فرصتی برای از دست دادن در استان وجود ندارد، گفت: نباید اجازه داد که کم ‌کاری و بی توجهی یک عده منجر به ایجاد موانع در راه تولید و فرصت‌سوزی در حوزه اقتصاد استان شود و اقدامات ستاد تسهیل و فعالیت موثر کمیته قضایی در راستای رفع موانع تولید نشان از یک همت جمعی در راه توسعه استان دارد.

استاندار اردبیل با اشاره به بازنگری در قوانین مخل تولید بیان کرد: هزینه تعارض در قوانین تولید نباید به سرمایه‌گذار و واحدی‌های تولیدی تحمیل شود.

عاملی به اشاره به تفاهم‌نامه و سفر سفیر چین به اردبیل افزود: یکی از نقاط مشترک استان اردبیل و استان چینگ‌های کشور چین در بحث کشاورزی و تولید سیب‌زمینی است و بخش قابل توجهی از بذر سیب‌زمینی استان چینگ‌های از کشور هلند وارد می‌شود که با توجه به ظرفیت تولید ۴ میلیون بذر سیب‌زمینی در استان اردبیل که نزدیک به ۱ میلیون به مصارف استان می‌رسد و مابقی به عنوان تولید مازاد مطرح است را با صادرات به چینگ‌های برای استان ثروت‌آفرینی کرد.

وی ایجاد شهرک انرژی خورشیدی و تامین تکنولوژی و ایجاد این شهرک و همچنین رونق گردشگری با توسعه زیرساخت‌ها برای حضور ۱۵ هزار گردشگر چینی را از دیگر دستاوردهای تفاهم‌نامه با کشور چین و استان چینگ‌های عنوان کرد.

استاندار اردبیل رویکرد انقباضی بانک‌ها در اعطای تسهیلات، تامین سرمایه‌درگردش و تکمیل واحدهای تولیدی را از جمله موانع پیش‌روی صنایع و واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: در شرایطی که تمام مسؤولان کشور بر تولید و رفع موانع تاکید دارند وزارت صمت مهجور مانده است و گاهی سایر دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‌های متولی در بحث‌های حمایت از تولید بهتر عمل‌ می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435833

مهمترین اخبار ایران و جهان: