نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 18:44

«جنگسر» از قطب‌های تأمین مواد اولیه سوخت هسته‌ای خواهد بود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: «جنگسر» از قطب‌های تأمین مواد اولیه سوخت هسته‌ای و پشتیبان‌کننده تولید برق هسته‌ای خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع معدنی صنعتی شهید باکری در محدوده جنگسر گفت: در برنامه راهبردی سازمان شتاب بخشیدن به فعالیت‌ها در مسیر تولید انرژی پاک همیشه در اولویت قرار داشته و در دست پیگیری و اقدام است.

معاون رئیس جمهور افزود: این محدوده معدنی یکی از مناطق مستعد است که بر اساس برآوردهای اولیه در مجموع برای انجام این بخش از پروژه در چند سال آینده به حدود هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.

وی با اشاره به برنامه تولید ۲۰ هزار مگا وات برق هسته‌ای تاکید کرد: این مجتمع معدنی بدون شک یکی از قطب‌های تأمین مواد اولیه سوخت هسته‌ای برای ما خواهد بود و نقش بسزایی در پشتیبانی برنامه تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای که مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشتند، دارد.

اسلامی ادامه داد: مجتمع معدنی و صنعتی شهید «باکری» در استان آذربایجان غربی، یکی از مناطق مستعد ما برای عناصر نادر به شمار می‌آید که روی آن برنامه‌ریزی داریم و یک برنامه زمان‌بندی ۳۰ ماهه در این مجتمع برنامه‌ریزی شده تا کارخانه‌ها به بهره‌برداری برسند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435977

مهمترین اخبار ایران و جهان: