نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 17:13

رویکرد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مردمی سازی مناسبت‌ها است

قزوین- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: یکی از ویژگی‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لحظه شناسی، عمل به موقع و مردمی سازی مناسبت‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین شهسواری در نشست خبری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اصحاب رسانه که ظهر دوشنبه در سالن جلسات اداره هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران بازوان اصلی مراسم و مناسبت‌ها هستند و اگر اصحاب رسانه نباشند هیچ مراسمی ثبت و ضبط نخواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: این خبرنگاران هستند که شکوه راهپیمایی‌ها و مراسم مختلف را که توسط مردم خلق می‌شود منعکس می‌کنند و طبق گفته رهبر انقلاب اگر زحمات شما خبرنگاران نباشد لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود و این امر رسالت خبرنگاران را دو چندان می‌کند.

وی افزود: وظیفه و رسالت خبرنگاران تبیین اهداف و آرمان‌های امام و شهدا به مردم به ویژه نسل جدید است که این فرآیند باید زینب‌وار و عاشورایی این اقدامات انجام شود.

این مسئول تشریح کرد: بعد از ظهر عاشورا و شهادت‌ها رسالت سنگین تبیین اهداف قیام عاشورا به عهده اشخاصی نظیر حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بود که رسالت تبیین را به عهده داشتند و با تبیین خود قیام عاشورا را تا عصر حاضر ماندگار و جاودان کردند.

وی ادامه داد: شهادت امام حسین (ع) جزو آموزه‌های دینی بوده و جهاد اصغر است اما کار حضرت زینب (ع) جهاد کبیر تعریف می‌شود و جهاد تبیین نیز ذیل جهاد کبیر قرار دارد.

شهسواری بیان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ به فرمان حضرت امام و به منظور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هدایت و راهبری مراسم و همچنین برنامه‌ریزی مناسبت‌های مختلف تأسیس شد.

وی تصریح کرد: اهمیت فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی زمانی دوچندان می‌شود که مردم در ان نقش‌آفرینی داشته باشند چنانچه کار اصلی و خلق حماسه‌های بزرم نیز توسط مردم خلق می‌شود و این حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌هاست که بسیاری از فتنه‌ها را مهار می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لحظه شناسی و عمل به موقع است که مصداق این امر را می‌توان در فتنه سال ۸۸ و حماسه تاریخی مردم در نهم دیماه بیان کرد.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: مدال افتخار ما در شورای هماهنگی تبلیغات عنایت رهبر انقلاب نسبت به این سازمان است و ایشان ویژگی‌های بارز این نهاد را لحظه شناسی، مردمی بودن، حرکت مؤثر و انقلابی، حرکت بر مدار تبلیغ قرآنی، شکل گیری براساس نیاز واقعی و صادقانه، حرکت براساس شناخت به موقع وحرکت در مسیر صحیح معرفی می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430833

مهمترین اخبار ایران و جهان: