نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 18:06

ظرفیت نسل جوان در جهت ترویج مفاهیم قرآنی مورد استقاده قرار گیرد

ارومیه - معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: در جهت ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی سعی شده از تمامی ظرفیت‌هایی که نسل جوان دارند استفاده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد تقی مبشری ظهر دوشنبه در آئین افتتاح سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در ارومیه با بیان اینکه در جهت ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی سعی شده از تمامی ظرفیت‌هایی که نسل جوان دارند استفاده شود، یادآور شد: پرداختن به ابعاد مختلف این کتاب پر بار از تمامی جنبه‌ها لازم است.

وی با بیان اینکه امروز با جنگ شناختی دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی مواجه هستیم و تمسک و توسل به قرآن برای پیروزی در این عرصه می‌تواند بسیار راهگشا باشد، افزود: وضعیت جهان به سمت و سویی می‌رود که جهان باید آماده تحولی بزرگ باشد و این تحول جز از ایران رقم نخواهد خورد.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: آشنایی با قرآن یکی از وظایفی است که بر عهده جوانان است تا از این طریق هدایت‌های قرآنی را دریافت کنند.

حجت الاسلام مبشری اظهار کرد: مأنوس بودن به قرآن در همه ابعاد این کتاب آسمانی مقدور است و امروز فقط بحث حفظ و ترتیل در این جشنواره مطرح نیست و ما به جنبه‌های هنری این موضوع نیز توجه داشتیم تا دانشجویانی که ذوق هنری داشتند بتوانند در این جشنواره در بخش‌های مختلف شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در جهت ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی سعی شده از تمامی ظرفیت‌هایی که نسل جوان دارند استفاده شود، یادآور شد: پرداختن به ابعاد مختلف این کتاب پر بار از تمامی جنبه‌ها لازم است.

دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور و مدیرکل فرهنگی دانشگاه فرهنگیان نیز در آئین افتتاح این دوره از رقابت‌های دانشجویی گفت: در مجموع ۱۰ هزار نفر از دانشجویان جمعیت هدف متقاضی حضور در این رقابت‌ها بودند که نفرات منتخب به مرحله نهایی راه یافتند.

فاطمه موسوی افزود: رقابت‌های بخش آوایی به صورت حضوری و با شرکت تمام منتخبین دانشگاه‌های کشور در هفته جاری انجام می‌شود و رقابت در بخش غیر آوایی نیز برگزار شده و نفرات برتر انتخاب و امروز از آنان تجلیل شد.

وی تاکید کرد: رقابت‌های آوایی در بخش‌های ترتیل، تلاوت، حفظ کل قرآن، حفظ جز ۲۰، جز دهم و پنجم قرآن کریم، اذان و مداحی و تواشیح برگزار می‌شود.

سی و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور از ۱۶ تا ۱۹ مرداد ماه در تالار وحدت ارومیه با حضور ۸۰۰ تا یک‌هزار دانشجوی برتر مسابقات قرآنی دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1430933

مهمترین اخبار ایران و جهان: