نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 07:48

پیشرفت ۹۰ درصدی خط انتقال پساب تصفیه خانه ماهدشت به اشتهارد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز از پیشرفت ۹۰ درصدی خط انتقال پساب تصفیه خانه ماهدشت به اشتهارد خبر داد و گفت: خط انتقال پساب تصفیه خانه ماهدشت به اشتهارد که اجرای آن از سال ۹۳ آغاز شده، ۹۰درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیف اله اسدالهی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز، در جلسه رسیدگی به وضعیت انتقال پساب تصفیه خانه ماهدشت به شهرک‌های صنعتی شهرستان اشتهارد که در دفتر این معاونت برگزار شد، گفت: به موجب دستورالعمل ابلاغی از ریاست جمهوری در خصوص بازنگری در تخصیص‌های صادره قبلی آب و پساب و هم افزایی و هماهنگی در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در مدیریت منابع آبی کشور، فاضلاب تصفیه شده(پساب) به عنوان تنها منبع پایدار برای صنایع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی برای حل تنش‌های آبی ناشی از کیفیت یا کمیت آب شرب در هر منطقه از کشور اولویت بندی شده است به طوری که در حال حاضر پروژه‌های تامین و انتقال آب شرب سالم و بهداشتی از محل تخصیص سد طالقان برای شهرهای نظرآباد و اشتهارد در حال اجرا است.

وی یادآور شد: در این راستا با تاکید استاندار البرز مبنی بر ضرورت و اهمیت استفاده از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی صرفا برای صنایع دارویی و غذایی و تدوین برنامه نحوه استقرار صنایع در هر یک از مناطق استان با لحاظ شرایط، اتمام هر چه سریعتر پروژه انتقال پساب ماهدشت به شهرک‌های صنعتی اشتهارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

گفتنی است در ادامه این جلسه مقرر شد پس از بررسی موانع قانونی موجود در نحوه انعقاد قرارداد خرید پساب با پیمانکار، تصمیمات مقتضی اتخاذ شود. همچنین مقرر شد در صورتی که شرکت شهرک‌های صنعتی ظرف مدت یک هفته قادر به انعقاد قرارداد خرید حجمی پساب از پیمانکار نباشد، مدیریت کل پساب خروجی به شرکت آب منطقه ای استان واگذار شده و صنایع شهرستان اشتهارد نیز آب مورد نیاز خود را از شرکت آب منطقه ای دریافت نمایند.

لازم به ذکر است با رفع این گره قانونی و اداری در مسیر اتمام پروژه به زودی این خط انتقال به بهره برداری می‌رسد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1431477

مهمترین اخبار ایران و جهان: