نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 16:24

آتش سوزی‌های جنگلی، یونان و ترکیه را به‌هم نزدیک‌تر کرد

بلایای طبیعی منجر به نزدیک‌تر شدن ترکیه و یونان دو همسایه پرتنش در مدیتراینه شده به طوریکه یونان از کمک‌رسانی ترکیه در مهار آتش سوزی‌های جنگلی تشکر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر یونان روز یکشنبه از ترکیه برای کمک رسانی در مهار آتش سوزی‌های اخیر این کشور تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «کریاکوس میتسوتاکیس« نخست وزیر یونان در توییتی نوشت: «از ترکیه برای ارسال ۲ هواپیمای آتش نشانی و یک بالگرد برای کمک به ما در مبارزه با آتش سوزی جنگلی تشکر می‌کنیم.»

 

 در روزهای گذشته، همزمان با افزایش دما در جنوب اروپا، آتش سوزی‌های جنگلی به ۲۷ کیلومتری «آتن»  پایتخت یونان رسید و روستاییان مجبور به ترک منازل خود شدند. به دنبال این حادثه، مقامات یونان ردستور تخلیه دستکم ۶ منطقه ساحلی را صادر کردند. ارتش، نیروهای ویژه پلیس و امدادگران داوطلب بازنشستگان محبوس در منازل را بیرون آوردند.موج گرما در جنوب اروپا موجب شد  مقام‌های بهداشتی کشورهای واقع در این منطقه هشدارها نسبت به گرمازدگی را تشدید کنند.

 

پیشتر نیز وزارت امور خارجه یونان نیز از کمک ترکیه تشکر و اعلام کرد:«از ترکیه برای ارائه پشتیبانی آتش نشانی و کمک به یونان در مقابله با آتش سوزی‌های شدید سپاسگزاریم.»

بر اساس این گزارش، دو فروند هواپیمای آتش نشانی خاکی و یک بالگرد امداد رسانی ترکیه بامداد شنبه وارد یونان شدند.

آتش‌نشانان تلاش کردند آتش‌سوزی نزدیک شهر «آتن» که  خانه‌ها را خراب کرد و مردم مجبور به تخلیه مکان‌های خود شدند، مهار کنند.

روزنامه «کاثیمرینی» نیز روز یکشنبه نوشت، سفارت ترکیه در یونان در توییتی اعلام کرد که خدمه آتش‌نشانی یونان در پایگاه نظامی «دکلیا» مورد استقبال «اوانجلوس تورناس» معاون وزیر در امور بحران اقلیمی یونان وسفیر ترکیه در آتن قرار گرفتند.

چهار هواپیمای اطفای حریق از ایتالیا و فرانسه و آتش‌نشانان رومانی، لهستان و اسلواکی نیز در یونان برای کمک به مقابله با آتش سوزی مستقر شدند.

پیشتر نیز در جریان زلزله ترکیه، یونان به کمک کشور همسایه شتافت و وزیر خارجه این کشور  بلافاصله عازم ترکیه شد. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1395633

مهمترین اخبار ایران و جهان: