نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 09:59

اهدای خون ۱۴۰۰۰ کرمانشاهی از ابتدای سال جاری

کرمانشاه- مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با اشاره به اهدا خون ۱۴ هزار کرمانشاهی از ابتدای سال جاری، گفت: نیازمند گروه خونی AB منفی در مرکز انتقال خون کرمانشاه هستیم.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی پویش نذر خون در استان کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر این پویش راه اندازی شده که با شعار «اهدا خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» دنبال می‌شود که در این مدت مرکز اصلی اداره انتقال خون استان همه روزه در ایام غیر تعطیل از ساعت هشت صبح تا هفت بعد از ظهر آماده پذیرش اهدا آماده کننده خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین در روزهای تعطیل نیز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ پذیرش اهدا کننده در مرکز اصلی انتقال خون را خواهیم داشت اما در روز تاسوعا و عاشورا بر خلاف روزهای تعطیل در نوبت‌های صبح، ظهر و عصر فعالیت خواهیم داشت.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: فعالیت در مرکز انتقال خون واقع در بیمارستان معتضدی نیز از ساعت هشت الی ۱۳ انجام می‌شود و در سایر شهرستان‌ها نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته پیش از اعزام تیم‌های انتقال خون سیار اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.

میرزاده به تأثیر مثبت راه اندازی پویش نذر خون تاکید کرد و گفت: هرساله این پویش در استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود و تاکنون این اقدام شاهد استقبال بالایی از اهدا کنندگان بوده و امسال نیز با توجه به گرمای هوا و کاهش میانگین مراجعات این پویش در بالا بردن مشارکت کمک کننده خواهد بود.

وی در ادامه به میزان مراجعه اهدا کنندگان خون طی سه ماه گذشته تاکید و خاطر نشان کرد: در سه ماه نخست سال حدود ۱۶ هزار مراجعه کننده برای اهدا خون در استان کرمانشاه داشتیم که از این تعداد حدود ۱۴ هزار نفر موفق به اهدا خون و پلاکت شدند و پنج درصد از این آمار سهم خانم‌ها بوده است.

میرزاده با تاکید بر اینکه نیاز به خون و تأمین آن برای بیماران یک نیاز همیشگی و مداوم بوده، بیان کرد: در حال حاضر ذخایر خون در حد مطلوب و بیشتر از ۱۰ روز است اما در تأمین نیاز گروه خونی AB منفی لب مرز هستیم که نیازمند اهدا خون در این گروه خونی هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1394333

مهمترین اخبار ایران و جهان: