نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 19:17

موضع آمریکا امکان گفتگوهای صلح درباره اوکراین را از بین می‌برد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: موضع ایالات متحده امکان گفتگوهای صلح درباره اوکراین را از بین می‌برد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که موضع ایالات متحده امکان گفتگوهای صلح در مورد اوکراین را مسدود می کند.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این ارتباط آمده است: موضع مقامات آمریکایی، مذاکرات صلح در مورد اوکراین را غیرممکن می کند.

«ماریا زاخارووا» در ادامه تاکید کرد که ایالات متحده علیرغم «دیوانگی و غیرواقعی بودن»، این راه دشوار را دنبال می کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه هم پیشتر گفت که مسکو برای مذاکره با کی‌یف آماده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین دیروز جمعه اعلام کرد که روسیه آماده حل و فصل بحران با اوکراین است، اما مقامات اوکراینی همچنان حاضر به حل و فصل این بحران نیستند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که طرف روسی (نسبت به حل بحران) آماده است، چیزی که نمی توان در مورد اوکراینی ها گفت. اوکراینی ها همچنان به موضع آشتی ناپذیر خود پایبند هستند، به ویژه اکنون که در وضعیت کاملاً ناآرامی قرار دارند، اما در عین حال هر فرصتی برای گفتگو را رد می کنند.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

منبع: مهر
شناسه خبر: 1416777

مهمترین اخبار ایران و جهان: