نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 09:26

ثبت یک‌هزار و 348 فرصت شغلی جدید در خراسان‌شمالی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه و ظرف مدت ۳ ماه در خراسان‌شمالی ۱۳۴۸ فرصت شغلی جدید ثبت‌شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مهدی اسلام‌خواه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهارکرد: توسعه اشتغال با بهره‌مندی از ظرفیت مشاغل خرد و خانگی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال بوده و بهبود و توسعه اشتغال پایدار در استان را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: تأمین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا و کمک به تحقق عدالت اجتماعی به‌منظور تهیه مواد اولیه کالاها، وسایل، ابزار و دیگر نیازمندی‌های اعضا، در قالب تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی محقق می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی افزود: شرکت‌های تعاونی‌ تأمین نیاز باهدف ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری و تعاون عمومی و تأمین نیازهای مشترک اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعضا و کمک به تحقق عدالت اجتماعی به‌منظور تهیه مواد اولیه کالاها و دیگر نیازمندی‌های اعضاء تشکیل می‌شوند.

اسلام‌خواه تصریح کرد: این تعاونی‌ها می‌توانند در صورت امکان وسایل، تجهیزات، ماشین‌آلات و دیگر نیازمندی‌های خود و اعضا را بر اساس موضوع فعالیت به شکل مقرون‌به‌صرفه تأمین کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه و ظرف مدت ۳ ماه در خراسان شمالی ۱۳۴۸ فرصت شغلی جدید ثبت‌شده است.

وی اظهار کرد: طبق آمار ثبت‌شده فرصت‌های شغلی ایجادشده دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد اشتغال در سال جاری، از عملکرد مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ بیشتر است که از این تعداد ۲۲۸ فرصت شغلی مربوط به بخش کشاورزی، ۴۸۴ مورد در بخش صنعت، معدن و تجارت و ۶۳۶ شغل هم در بخش خدمات بوده است.

اسلام‌خواه افزود: دستگاه‌های اجرایی استان ملزم به ایجاد ۱۳ هزار و ۵۱۵ فرصت شغلی در سال جاری هستند که امید می‌رود با اعتبارات تخصیص‌یافته و تلاش مستمر مسئولان در این رابطه، همچون سال گذشته تعداد قابل‌توجه بیشتری از این تعهد را به جامعه کارجوی استان تحویل دهند.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419233

مهمترین اخبار ایران و جهان: