نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 13:12

۹۵ درصد از نهالستان‌های تخریب شده کشور، احیا شدند

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی کشور با بیان اینکه امروز ۱۲۶ نهالستان در کشور فعال است، گفت: بیش از ۹۵ درصد این نهالستان ها که تخریب شده بودند، احیا شده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،تقی شعبانیان، معاون جنگل سازمان منابع طبیعی کشور، در آیین «سلام جنگلبان» به مناسبت روزجهانی جنگلبان در پارک جهان نمای کرج، با اشاره به اینکه طبق دستورالعمل ملی یک میلیارد درخت باید در کشور کاشت شود، گفت: این طرح با هدف ارتقاء سطح فضای سبز و جنگل‌ها برنامه ریزی شده است و بنا براین سالانه ۲۵۰ میلیون اصله درخت باید کاشت شود.

وی کاهش آمار درختان را دلیل بروز مشکلات زیست محیطی برشمرد و ادامه داد: افزایش گازهای گلخانه ای، آلودگی خاک و هوا، ریزگردها، فرسایش خاک و تغییر اقلیم از دیگر عوارض کاهش سطح درختان و فضای سبز است.

شعبانیان وضعیت منابع طبیعی را نامطلوب برشمرد و اضافه کرد: عمده عرصه منابع طبیعی روی کمربند اقلیمی خشک و نیمه خشک است.

شعبانیان تاکید کرد: تمام تلاش در این طرح بر آن است تا جنگل ها بهتر حفظ شود و ارتقای سرانه فضای سبز را در بسیاری از شهرهای حاشیه ای که اکنون ۶ تا ۷ مترمربع است را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس قانون هوای پاک باید این سرانه فضای سبز به ۱۵ مترمربع با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برسد.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی کشور گفت: نگهداری و آبیاری این یک میلیارد درخت کار سختی است و امروز ۱۲۶ نهالستان در کشور داریم که در کمتر کشوری دیده می‌شود.

وی افزود: بیش از ۹۵ درصد این نهالستان‌ها که تخریب شده بودند، احیا شده اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1420033

مهمترین اخبار ایران و جهان: