نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:52

صنعت گردشگری، یکی از پیشران های اقتصادی خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی صنعت گردشگری را از پیشران های اقتصادی استان اعلام کرد و گفت: یکی از اهداف در راهبری زنجیره ارزش استان، فعال کردن صنعت گردشگری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در نشست فعالان گردشگری استان اظهار‌داشت: خراسان‌جنوبی با وجود محصولات کشاورزی خاص و جاذبه های گردشگری ویژه، هنوز ناشناخته مانده است.

وی تصریح کرد: معرفی نشدن ظرفیت های استان سبب شده خراسان جنوبی در مقایسه با سایر نقاط کشور، گردشگران معدودتری را میزبانی کند.

به گفته وی بکرترین کویرها و چشمه ها و کوه ها و نیز مناطق تفریحی و گردشگری در این منطقه وجود دارند اما به خوبی معرفی نشده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی صنعت گردشگری را از پیشران های اقتصادی استان اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از اهداف در راهبری زنجیره ارزش استان، فعال کردن صنعت گردشگری است.

اشرفی به تشریح راهکارهای فعال کردن صنعت گردشگری پرداخت و ادامه داد: باید از طریق توسعه ظرفیت هتل ها، اقامتگاه ها و بومگردی ها، رشد پتانسیل های حوزه صنایع دستی و نیز فعالسازی کارگاه های صنایع دستی، کمک به افزایش ظرفیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در راستای جذب توریست و گردشگر و نیز ایجاد زنجیره های ارزش برای صنعتگران، دفاتر خدمات مسافرتی، کشاورزان، تولیدکنندگان و مردم ، صنعت گردشگری را فعال کنیم.

وی تأکید کرد: ایجاد فرصت های بازاریابی و فروش خدمات، محصولات و تولیدات استان نیز از راه های فعال نمودن صنعت گردشگری است.  

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه یکی از مشهود ترین مشکلات در حوزه گردشگری، عدم بستر سازی مناسب و پراکندگی جاذبه هاست، اظهار داشت: بایستی موقعیت های بکر گردشگری را با استفاده از الگوی زمانی، شناسایی کنیم.

اشرفی، استفاده از تجربیات کشورهایی همچون ترکیه و چین و شهرهایی مانند تبریز، مشهد و کیش در این زمینه را ضروری خواند و گفت: یکی از روش های اطلاع رسانی، تبلیغات و تأمین منابع مالی عقد قرارداد و جذب دفاتر خدمات مسافرتی بزرگ کشور همانند علی بابا، علاء الدین، سفرمارکت، فالی تودی و... است.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419577

مهمترین اخبار ایران و جهان: