نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 11:28

۶ روستای شهرستان سربیشه آبرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت آبفای استان خراسان جنوبی از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه درویش آباد سربیشه خبر داد و گفت: ۶ روستا در شهرستان سربیشه با ۳۳۵ خانوارجمعیت در این پروژه آبرسانی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی دوستی با اعلام این خبر اظهار داشت: این پروژه شامل 42 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، 6 باب مخزن با حجم یک هزار و 660 متر مکعب و 2 باب ایستگاه پمپاژ است.

وی گفت: 6 روستا در شهرستان سربیشه با 335 خانوار و یک هزار و 52 نفر جمعیت شامل روستاهای درویش‌آباد، بشگز، بیژائم، شیرگ آقا و باغستان و میانکوه در این پروژه آبرسانی خواهند شد.

بیش از 18 روستای استان به پایداری آب در شبکه خواهند رسید

مدیرعامل شرکت آبفای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: علاوه بر آبرسانی به این 6 روستا بیش از 18 روستای دیگر با جمعیت یک هزار و 700 نفر در دو شهرستان بیرجند و سربیشه که گاها در فصول گرم سال با قطعی مواجه می‌شوند به پایداری آب در شبکه خواهند رسید.

دوستی ادامه داد: این پروژه در دو بخش شامل قراداد تحت پیمان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)  و قسمتی هم از محل طرح‌های آبرسانی به مجتمع‌های روستایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است گفت: جهت تکمیل این پروژه اعتباری 150 میلیارد ریال مورد نیاز است.

پیشرفت 96 درصدی مخزن 10 هزار مکعبی بیرجند

مدیرعامل آبفای خراسان جنوبی گفت: مخزن 10 هزار مکعبی بیرجند نیز با پیشرفت نزدیک 96 درصد در حال اجراست که  قبل از شروع گرمای امسال وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد. 

دوستی اظهار داشت: برنامه‌های مدون و پروژه‌های خوبی برای رفع مشکلات حوزه آب و فاضلاب استان طراحی و در دست اقدام است. از جمله این اقدامات و برنامه‌ها می توان به رفع تنش آبی در شهر و روستاهای طبس، قاین و بیرجند، اصلاح شبکه فرسوده در سطح شهرها و مدیریت مصرف آب و برخورد با انشعابات غیرمجاز اشاره کرد.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم سال 1403 شرکت آبفای استان این است که در شهر قاین تلاش می‌کنیم در نیمه اول سال فروش انشعابات فاضلاب این شهرستان را اجرایی کنیم. 

پساب فاضلاب شهر قاین به مصرف فولاد قاینات خواهد رسید

مدیرعامل شرکت آبفای استان خراسان جنوبی بیان کرد: شبکه فاضلاب شهر قاین به روش بیع متقابل به سرعت در دست اجراست و پساب آن به مصرف فولاد قاینات خواهد رسید.

دوستی با تأکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌ها، یادآور شد: با تخصیص به موقع اعتبارات، این مهم محقق خواهد شد و پروژه‌های جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی در استان فعال است، هر چند در اجرای آنها وقفه‌ای ایجاد شده اما با رایزنی‌های صورت گرفته، روند اجرای پروژه‌های آبرسانی در منطقه تسریع شود. 

انتهای پیام/ 252

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710277

مهمترین اخبار ایران و جهان: