نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 11:43

از توزیع ۵٠٠ هزار پرس مواد غذایی تا حمایت از 100 موکب در ایام اربعین

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام گفت: در ایام اربعین ضمن توزیع 500 هزار پرس مواد غذایی از 100 موکب در مرز مهران نیز حمایت شد.

احمد زارع مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام صبح چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: ستاد اجرایی در اربعین سال جاری برای اولین بار توانست بیش از ۱۰۰ موکب مردمی و بومی استان که در مسیر تردد زائران اربعین مرز مهران قرار داشتند مورد حمایت قرار دهد.

وی افزود: اقدامات مختلفی در این رابطه از جمله توزیع ۵٠٠ هزار پرس مواد غذایی و اقلام خوراکی بین مواکب در مسیر تردد زائران، دپو و توزیع ۲۰ هزار قالب یخ، فعالیت دو دستگاه پرتاب یخ‌ساز در پایانه برکت با تولید روزانه ۵۰۰ قالب یخ، استقرار نانوایی سیار در مهران و توزیع روزانه بیش از 50 هزار قرص نان به صورت رایگان در بین مواکب، همچنین دپو و توزیع ۳ میلیون بطری آب معدنی توسط ستاد اجرایی فرمان امام انجام شده است.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام ادامه داد: از مهترین اقدامات بنیاد احسان ستاد اجرایی راه اندازی بیمارستان فوق تخصصی سیار در پایانه شهید سلیمانی مرز مهران مستقر بود که به بیش از ۷ هزار زائر در مسیر رفت و برگشت ارائه خدمت پزشکی و درمانی ارائه کرد.

زارع با اشاره به اینکه، ستاد اجرایی در اربعین سال جاری در طول تمام مسیر حرکت زائران، از پارکینگ بزرگ اربعین تا نقطه صفر مرزی در صورت نیاز به توزیع آب و غذا در سریعترین زمان ممکن وارد عمل شده و مواکب را پشتیبانی کرد، گفت: با توجه به حجم بالای زائران در اربعین سال جاری این پشتیبانی شامل ۳۰ درصد ظرفیت خدمت موکب بود که در خدمات رسانی به زائران تاثیر چشمگیری داشت.

این مقام مسئول گفت: از همکاری بسیار خوب مسئولان ارتش و سپاه کمال تشکر و قدانی را داریم زیرا با حمایت لجستیکی بسیار خوبی از اقدامات ستاد اجرایی در مرز مهران انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اربعین سال جاری بیش از ۳میلیون نفر از مرز مهران تردد کردند.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498133

مهمترین اخبار ایران و جهان: