نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 16:51

توضیح سرپرست نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال از سیدنی

سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون فوتبال از جلسه با رئیس فیفا در سیدنی نسبت به ورود زنان به ورزشگاه ها صحبت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم منظمی، درباره برگزاری نشست کنوانسیون فوتبال زنان در سیدنی عنوان کرد: این نشست با حضور جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و رئیس، دبیرکل و رئیس کمیته بانوان فدراسیون‌های عضو در روزهای ۱۸ و ۱۹ آگوست (۲۷ و ۲۸ مردادماه) در خصوص توسعه و پیشرفت فوتبال زنان در سیدنی برگزار شد. این کنوانسیون مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها، جلسات و نمایش داستان‌های موفقیت فوتبال زنان در سطح جهانی برگزار شد.

وی اضافه کرد: در روز اول این جلسه پنل‌های مختلفی از قبیل آموزش و توانمندسازی زنان (به سوی تغییرات اجتماعی بیشتر)، رهبری زنان و اهمیت آن برای موفقیت بیشتر و حرفه ای سازی فوتبال زنان برگزار شد و حاضرین در این نشست درباره این موضوعات به بحث و تبادل نظر پرداختند. این کنوانسیون مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها، جلسات پنل و نمایش، داستان‌های موفقیت فوتبال زنان را در سطح جهانی بود و برای ارتباط و به اشتراک گذاشتن بهترین شیوه‌ها را ارائه دادند.

سرپرست نایب رئیسی بانوان افزود: تحرکات فرهنگی، خلق و هویت سازی در حوزه فوتبال بانوان و اثراث مثبت جام جهانی و تکنولوژی‌هایی که در این رقابت‌ها از قبیل VAR و توپ جام جهانی مواردی بود که در روز دوم این کنوانسیون مطرح شد. همچنین در حاشیه این نشست رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان دیداری با اینفانتیو درباره بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها داشتند و نکاتی مطرح شد.

منظمی در پایان با اشاره به حضور تیم ملی زیر ۱۷ سال دختران در رقابت‌های مرحله دوم قهرمانی آسیا گفت: تیم ملی فوتبال دختران نوجوان کشورمان در گروه A با تیم کره جنوبی، تایلند و هند به رقابت می‌پردازد. این مسابقات از ۲۵ شهریورماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و از هر گروه دو تیم به مرحله نهایی این مسابقات راه پیدا می‌کند. برای بازیکنان و کادر فنی آرزوی موفقیت در مسابقات پیش رو را دارم. امیدوارم نتایج و عملکرد خوبی از این رقابت‌ها به دست بیاورند. بازیکنان این تیم، آینده فوتبال بانوان کشور را رقم می‌زنند. بچه‌ها باید سعی کنند بهترین بازی خود را در این رقابت‌ها که منجر به نتیجه خوب هم باشد رقم بزنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464233

مهمترین اخبار ایران و جهان: