نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 13:19

کریدور شمال- جنوب با محوریت بندر امیرآباد فعال شود

بهشهر-مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بر لزوم تسهیل و تسریع فعالیت‌های بندری و گمرکی در استان تاکید کرد و گفت: کریدور شمال - جنوب با محوریت بندر امیرآباد فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس حسینی پیش از ظهر چهارشنبه در اولین جلسه تسهیل و تسریع در فعالیت‌های امور بندری و گمرکی استان با تاکید بر فرصت بسیار خوب پیش آمده در راستای توسعه همکاری و تعمیق روابط تجاری اقتصادی با روسیه گفت: استانداری مازندران آمادگی دارد در جهت توسعه اقتصاد دریا در بنادر مازندران و استفاده از ظرفیت بالای ترانزیت روسیه طبق تأکید استاندار مازندران همکاری لازم را داشته و رایزنی‌های مورد نیاز را با سطوح کشوری انجام دهد.

حسینی افزود: کریدور شمال-جنوب با محوریت بندرامیرآباد بایستی فعال گردد تا زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با روسیه فراهم شده و نهایت استفاده را از این فرصت پیش آمده ببریم.

وی با تاکید بر همسان‌سازی سامانه‌های گمرکات و بنادر استان با اداره کل راهداری و جاده‌ای تصریح کرد: همچنین مبحث فعالیت ۲۴ ساعته گمرکات استان برای ارائه خدمات بیشتر به حوزه حمل و نقل و ارتقای ظرفیت‌های تجهیزاتی و سامانه‌ای بنادر و گمرکات استان با توجه به افزایش ظرفیت واردات و ظرفیت صادرات از بندرامیرآباد از مواردی است که در راستای تسریع و تسهیل در فعالیت‌های بندری در مازندران باید مورد توجه باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران یادآور شد: بحث هماهنگی بیشتر بین بخش خصوصی و دستگاه‌های دولتی ذی مدخل در حوزه مباحث بندری و گمرکی نیز از مواردی است که باید مورد پیگیری قرار گرفته و نتایج آن در اختیار استاندار مازندران قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463777

مهمترین اخبار ایران و جهان: