نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 18:22

استان همدان نقاط برجسته کشور در حوزه سلامت است

همدان-استاندار همدان گفت: استان همدان نقاط برجسته کشور در حوزه سلامت است و پتانسیل و ظرفیت خوبی در این حوزه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی فرزاد ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت زادروز حکیم ابوعلی سینا اظهار کرد: هگمتانه در استان همدان در زمره میراث جهانی است که با ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو زمینه را برای رونق گردشگری و معرفی فرهنگ و تاریخ ایران کهن به جهانیان مهیا می‌کند.

وی افزود: راه‌های رسیدن به ثروت در شهرهای تاریخی، ثبت جهانی و توسعه پایدار میراث فرهنگی و گردشگری است که پیگیری برای جهانی شدن هگمتانه و مرکز تاریخی همدان نیز بر همین اساس دنبال می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه امروز ارزیاب یونسکو برای به همدان می‌آید، گفت: با ثبت جهانی هگمتانه تحول و رخداد بزرگی در عرصه گردشگری همدان رقم خواهد خورد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: مردم ما با نام و نشان این شهر در کتب تاریخی از دوره‌های تاریخی مختلف از مادها گرفته تا هخامنشیان، اشکانی و… آشنا هستند اما لازم است این هویت تمدن تاریخی در اذهان عامه مردم کشور و استان جلوه بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه پزشکی مرهون بوعلی سینا، کتاب قانون وتجربه‌ها و یافته‌های اوست، بیان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی همدان کمال تشکر و قدردانی که در حوزه‌های مختلف جهادگرانه تلاش می‌کنند دارم، پزشکان و کادر درمان با تلاش‌های بی وقفه خود روح و جسم مردم را التیام می‌بخشند.

استاندار همدان عنوان کرد: در دوران کرونا با تلاش وزرات بهداشت و جهادگران اقدامات خوبی در حوزه واکسیناسیون مردم انجام شد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در استان همدان طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در حوزه درمان انجام گرفته است، گفت: بالغ بر از یک هزار سیصد و پنجاه میلیارد تومان اعتبار به بخش درمان اختصاص یافته است و بعد از چهارده سال در هفته دولت امسال بیمارستان اکباتان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین تکمیل بیمارستان‌های نیم تمام استان، رادیوتراپی مرکز جامع سرطان، خوابگاه ریحانه ۲، افتتاح مرکز ناباوری ۲ شهرستان ملایر و غیره در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1464933

مهمترین اخبار ایران و جهان: