نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 19:25

تکرار اهانت به قرآن در سوئد

سلوان مومیکا تبعه عراقی مقیم سوئد، باز هم در اقدامی اهانت آمیز، قرآن کریم را آتش زد و این بار هم، پلیس مانع از آن شد که یکی از شهروندان از این اقدام موهن جلوگیری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سلوان مومیکا تبعه عراقی که در سوئد سکونت دارد، برای چندمین بار، به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کرد و این کتاب آسمانی را با حمایت پلیس سوئد، آتش زد.

اقدام جنایتکارانه هتک حرکت قرآن کریم که همیشه با حمایت امنیتی پلیس در استکهلم و شهرهای دیگر تکرار می‌شود، نقش حمایتگرانه دولت سوئد را برای همگان روشن کرده و موجب اعتراض رسمی دولت‌های جهان اسلام شده است؛ چرا که این کشور غربی میزبان ۶۰۰هزار مسلمان است.

پایگاه خبری شفق نیوز گزارش داد، مومیکا این بار در شهر مالمو سوئد دست به این جنایت زد. این بار هم یک فرد سعی داشت مانع از ارتکاب این اقدام شنیع شود، ولی پلیس سوئد، به جای اینکه مومیکا را بازداشت کند، این شهروند را بازداشت کرد.

«ولید المقدادی»، روزنامه‌نگار عراقی درباره پیشینه این فرد هتاک گزارش داده بود:«سلوان مومیکا اهل استان نینوا در شمال عراق و یک لیبرال، ملحد و افراطی است؛ او بنیان‌گذار حزب دموکراتیک سریانی و فرمانده یک گروه مسلح به نام "صقور السریان" بود».

به گفته او سلوان مومیکا در سال ۲۰۱۷ به اتهام جنایت جنگی دستگیر شد و سپس با دخالت کشورهای غربی آزاد شده و به سوئد رفت و اکنون هم به یکی از احزاب تندروی این کشور پیوسته است.

مومیکا در جریان یک تظاهرات که در شهر مالمو برگزار شد، قران مجید را به آتش کشید. در این تظاهرات ۲۰۰ نفر حضور داشتند و پلیس هم چند نفر از آنان را بازداشت کرد.

مومیکا در اولین روز از عید قربان، این اقدام جنایتکارانه را انجام داد و اخیرا با انتشار ویدئویی در فضای مجازی اعلام کرد که پلیس سوئد حمایتش را متوقف و او را به طعمه‌ای آسان برای مسلمانان تبدیل کرده است.

 این فرد هتاک گفت: «پلیس سوئد سعی کرد در ازای آزادی من، حمایتم را معامله و لغو کند. پلیس به من گفت که باید از انتقاد از مسلمانان دست بردارم، باید دست از تظاهرات بردارم. شنیده‌ام که از سوی اداره مهاجرت سوئد تهدید به بازگشایی پرونده پناهندگی‌ام شده و فشار زیادی بر من وارد می‌شود».

مومیکا در ادامه افزود: «امروز من در یک موقعیت بسیار خطرناک از زندگی خود هستم؛ هر لحظه ممکن است کشته شوم و در معرض هر چیزی قرار بگیرم. بنابراین پلیس سوئد را مسئول امنیت و زندگی خود می‌دانم؛ چرا که آن‌ها سعی کردند با من قانون کشورشان را زیر پا بگذارند».

وی در پایان مدعی شد: «پلیس سوئد از من خواست تا در ازای حمایت، من یک سند غیرقانونی با آن‌ها را امضا کنم؛ من هم امضا نکردم و هم‌اکنون در جایی بدون حفاظت هستم. ممکن است در معرض هر گونه سوء قصدی قرار بگیرم؛ من از سوی کشورهای اسلامی و مردم تهدید شدم و به این موضوع برای مقامات سوئد ثابت شده است».

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483677

مهمترین اخبار ایران و جهان: