نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 15:42

افزایش ۶۰۰ هزار لیتری سهمیه بنزین در جایگاه‌های سوخت خراسان‌شمالی

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: میزان سهمیه بنزین خراسان شمالی سال گذشته ۶۰۰ هزار لیتر بوده که این میزان در سال جاری به یک میلیون لیتر رسیده که این نشان می‌دهد میزان مصرف به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رضا احمدنیا، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: میزان مصرف بنزین در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۲۹ درصد افزایش مصرف داشته است.

وی گفت: میزان مصرف سوخت بنزین در سال جاری در مقایسه با سال گذشته به شدت افزایش پیدا کرده است، به طوری که در سال گذشته میزان مصرف بنزین در خرداد ماه در کشور هشتاد میلیون لیتر بوده در حالی که این میزان مصرف در خرداد امسال به ۱۲۰ میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی افزود: در تمام استان‌های کشور قاچاق سوخت انجام می شود و متاسفانه هیچ نگرانی نسبت به سو مصرف و قاچاق دیده نمی شود اما در مقابل حساسیت ها در حوزه افزایش قیمت است که باعث ایجاد نگرانی در مردم می شود.

وی با تاکید بر این که خراسان شمالی در حوزه ذخیره سوخت در مقایسه با سایر استان های کشور در وضعیت خوبی قرار دارد، ادامه داد:  تعداد ناوگان های حمل سوخت در دولت سیزدهم سه برابر افزایش پیدا کرده و از ۷۶ دستگاه به ۱۸۴ ناوگان نفت کش ها افزایش پیدا کرده است.

احمدنیا گفت: باتوجه به اینکه استان فاقد خط لوله انتقال سوخت است و تامین سوخت استان از بندرعباس تامین می شود، اما طبق برنامه ریزی های صورت گرفته هیچ گونه بحرانی در جهت تامین سوخت نداشته ایم.

وی اضافه کرد: خط انتقال سوخت که از ری به مشهد وجود دارد، پیگیری می شد که انشعاب از سبزوار به بجنورد انتقال پیدا کند، در حالی که این خط انتقال سوخت حتی در زمستان پاسخگوی نیاز مشهد نبوده است و عملا پیگیری خط لوله از ری مشهد عملا بی فایده است.

این مقام مسئول ابراز داشت: خط لوله انتقال سوخت تابش که از رفسنجان به مشهد است طی پیش بینی های انجام شده تا ۱۰ سال آینده این انشعاب برقرار خواهد شد که پیگیری ها در حال انجام است که یک انشعاب از مشهد به شیروان منتقل شود و این موضوع اکنون در حال بررسی است زیرا بحث اصلی آن موضوع اقتصادی است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی بیان کرد: براین است خط لوله انتقال سوخت از ری به مشهد دردی را از بجنورد دوا نمی کند اما خط لوله تابش در استان قابل پیگیری است.

وی گفت: در سال گذشته ۳۹۵ میلیون لیتر در قالب ۱۴ هزار محموله فرآورده به نیروگاه شیروان ارسال شده است، این در حالی است که مصرف بنزین استان ۲۸۰ میلیون لیتر در سال است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی افزود: میزان سهمیه بنزین خراسان شمالی سال گذشته ۶۰۰ هزار لیتر بوده که این میزان در سال جاری به یک میلیون لیتر رسیده که این نشان می‌دهد میزان مصرف به شدت افزایش پیدا کرده است و میزان رشد از سهمیه بیش از پنجاه درصد است.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475533

مهمترین اخبار ایران و جهان: