نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 15:29

ناشنوایان می ‌توانند اخبار استان فارس و برنامه پزشکی را به‌زودی از شبکه فارس دنبال کنند

با امضای تفاهم نامه بین صداوسیمای فارس، اداره کل بهزیستی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز، ناشنوایان فارس از برنامه‌های سیمای فارس بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل صدا و سیمای فارس امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه جهت فراهم ساختن امکان حضور مترجم ناشنوایان گفت: زیرساخت های حضور مترجم ناشنوایان در بخش خبری و دو برنامه پزشکی و اجتماعی صدا و سیمای فارس فراهم شده و به زودی ناشنوایان عزیز می توانند این برنامه ها را با زبان مخصوص خود ببینند.

احمد پهلوانیان با بیان اینکه این حرکت نماد و نشانه‌ای برای برنامه ریزی دستگاه های خدمات رسان جهت خدمت به همه شهروندان است، افزود: این شایستگی و ظرفیت وجود دارد که شهر شیراز از جنبه های زیرساختی و سخت افزاری، فرهنگی و نرم افزاری و آموزش حقوق شهروندی به‌عنوان شهر دوستدار معلول معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی فارس هم در این نشست با اشاره به وجود 147 هزار معلول در استان گفت: ۲۱ هزار ناشنوا در فارس زندگی می کنند و این حرکت ارزشمند در اخبار استان کار مهم و مبارکی است تا این قشر از جامعه به اخبار صدا و سیما دسترسی داشته باشند. 

هوشیار ابراز امیدواری کرد و افزود: امید است این حرکت امیدآفرین به‌زودی در دیگر برنامه های صداوسیمای فارس نیز آغاز شود. 

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: ۵۰ هزار معلول در شیراز هستند که نیاز به توجه ویژه دارند و در شورای اسلامی شهر شیراز ۱۶ تکلیف برای شهرداری جهت توجه به معلولان تنظیم و تصویب شده است.

مسعود زارعی با بیان اینکه فضای خوبی در شهر شیراز برای معلولان ایجاد شده است، افزود: ایجاد فرهنگسرای ویژه معلولان، بوستان با امکانات ویژه و مناسب سازی شهری از جمله این اقدامات است و در حال حاضر ۹ هزار و ۹۰ نقطه نامناسب در معابر اصلی شهر شیراز شناسایی و برای اقدام به شهرداران 11 منطقه کلانشهر شیراز ابلاغ شده است.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477377

مهمترین اخبار ایران و جهان: